KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

subregation waver

Polish translation: zrzeczenie sie prawa do subrogacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:subrogation waver
Polish translation:zrzeczenie sie prawa do subrogacji
Entered by: ProZ.com Staff

21:50 Aug 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: subregation waver
The primary vendor requires secondary vendors to sign a subrgation waver. (znowu test-prosze o opowiedz)
Marta Goc
zrzeczenie sie prawa (do) subrogacji
Explanation:
SUBROGATION RIGHT - prawo to oznacza ze ubezpieczyciel moze podjac dzialania w celu odzyskania kwoty wyplaconego odszkodowania, jesli szkoda zostala wyrzadzona przez osoby trzecie. (wg 2. referencji)

Subrogacja – nabycie praw zaspokojonego wierzyciela przez osobę, która zapłaciła cudzy dług, także – zasada, że do majatku odrębnego (np. spadku, majątku wspólnego małżónków) należy nie tylko to, co się w nim w chwili powstania znajdowało, lecz również to wszystko, co zostało nabyte później. (wg http://www.nsw.hoga.pl/prawo/prawocywilne.asp)

Selected response from:

Radek Podolski
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zrzeczenie sie prawa (do) subrogacjiRadek Podolski
4zrzeczenie sie prawa do podstawienia (subrogacji)
Teresa Goscinska


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zrzeczenie sie prawa do podstawienia (subrogacji)


Explanation:
To wynika ze Slownika terminologii prawniczej (E.Ozga).


Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zrzeczenie sie prawa (do) subrogacji


Explanation:
SUBROGATION RIGHT - prawo to oznacza ze ubezpieczyciel moze podjac dzialania w celu odzyskania kwoty wyplaconego odszkodowania, jesli szkoda zostala wyrzadzona przez osoby trzecie. (wg 2. referencji)

Subrogacja – nabycie praw zaspokojonego wierzyciela przez osobę, która zapłaciła cudzy dług, także – zasada, że do majatku odrębnego (np. spadku, majątku wspólnego małżónków) należy nie tylko to, co się w nim w chwili powstania znajdowało, lecz również to wszystko, co zostało nabyte później. (wg http://www.nsw.hoga.pl/prawo/prawocywilne.asp)




    Reference: http://www.zbiordokumentow.pl/1999/3/16.html
    Reference: http://www.westland-insurance.com/insurance101_glossary_s.ht...
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010
Grading comment
dziekuje