KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

transfer pricing

Polish translation: ceny transferowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transfer pricing
Polish translation:ceny transferowe
Entered by: Piotr Kurek

05:59 Oct 24, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: transfer pricing
transfer pricing methodology;
interim transfer pricing payment;
transfer pricing settlements
Paulina Koperska
ceny transferowe
Explanation:
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 06:58:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak bronić się przed zarzutami kontrolerów skarbowych dotycz±cymi cen transferowych?



Najważniejsze zagadnienia konferencji:

Usługi w aspekcie cen transferowych
Towary w aspekcie cen transferowych
Warto¶ci niematerialne i prawne w aspekcie cen transferowych
Bezpieczeństwo transakcji pomiędzy podmiotami powi±zanymi
Ceny transferowe w VAT
Oszacowanie obszarów największego ryzyka
Ceny transferowe w przypadku braku transakcji porównywalnych
Umowy o podziale kosztów
Ceny transferowe w orzecznictwie NSA

http://www.iir.pl/W0231/index1.php

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 07:00:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Transfer Pricing
Dla międzynarodowych korporacji ceny transferowe stanowi± od dawna bardzo ważne zagadnienia. Niemal każda grupa kapitałowa prędzej czy póżniej musi zmierzyć się z tym problemem ...

http://www.bdopolska.com.pl/htm/media1.htm
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ceny transferowePiotr Kurek
5ceny transferoweAnia
2wycena transferowa
Tomasz Jurewicz


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ceny transferowe


Explanation:
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 06:58:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak bronić się przed zarzutami kontrolerów skarbowych dotycz±cymi cen transferowych?



Najważniejsze zagadnienia konferencji:

Usługi w aspekcie cen transferowych
Towary w aspekcie cen transferowych
Warto¶ci niematerialne i prawne w aspekcie cen transferowych
Bezpieczeństwo transakcji pomiędzy podmiotami powi±zanymi
Ceny transferowe w VAT
Oszacowanie obszarów największego ryzyka
Ceny transferowe w przypadku braku transakcji porównywalnych
Umowy o podziale kosztów
Ceny transferowe w orzecznictwie NSA

http://www.iir.pl/W0231/index1.php

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 07:00:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Transfer Pricing
Dla międzynarodowych korporacji ceny transferowe stanowi± od dawna bardzo ważne zagadnienia. Niemal każda grupa kapitałowa prędzej czy póżniej musi zmierzyć się z tym problemem ...

http://www.bdopolska.com.pl/htm/media1.htm

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ania
9 mins
  -> dziękuję

agree  Lucja Biel, Ph.D.: bez wątpliwości tak
40 mins
  -> dziękuję

agree  lim0nka
54 mins
  -> dziękuję

agree  GingerR: tak i tylko tak :)
2 hrs
  -> dziękuję

34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wycena transferowa


Explanation:
metodologia wyceny transferowej
zaliczkowa wpłata transferowa?
rozliczenia transferowe?

Tomasz Jurewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 206

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Kurek: raczej nie
9 mins
  -> guessing only

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ceny transferowe


Explanation:
Transfer Pricing 1999 Global Survey. Globalne badanie cen transferowych 1999 - Transfer Pricing 1999 Global Survey (Adobe Acrobat, 1975K, j.angielski).


mowi sie tez o 'przerzucaniu dochodów'

(...) Ceny transferowe - jak prawidłowo dokumentować transakcje, aby zminimalizować ryzyko podatkowe

Przerzucanie dochodów, powszechnie określane również jako "transfer pricing" polega na zawieraniu przez podmioty powiązane transakcji, których warunki, a zwłaszcza cena towarów, usług lub wartości niematerialnych różnią się od warunków, które ustaliłyby podmioty ze sobą niepowiązane, to jest podmioty stosujące reguły wolnego rynku. Celem tego rodzaju praktyk jest przede wszystkim ograniczenie wysokości obciążenia podatkowego należnego od powiązanych ze sobą stron transakcji. (...)


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 06:39:11 (GMT)
--------------------------------------------------

czyli zgadzam sie z Piotrem


    Reference: http://www.ey.com/global/content.nsf/Poland/Transfer_pricing...
Ania
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 201