KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

managment control

Polish translation: XXX posiada 45% kapitału spółki YYY lecz kontroluje (ma ) 51% głosów na WZA


08:43 Mar 31, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: managment control
XXX owns 45% of the outstanding capital of YYY, but has 51% management control
Katarzyna Chmiel
Poland
Polish translation:XXX posiada 45% kapitału spółki YYY lecz kontroluje (ma ) 51% głosów na WZA
Explanation:
Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy .

Często się to upraszcza do np. kontroluje 51% firmy YYY

Possible reasons :
1) Akcjonariusz ZZZ posiadający 6% akcji upoważnił XXX do wykonywania praw z posiadanych akcji.
2) XXX posiada tzw. złotą akcję ( golden share )
3) XXX posiada akcje uprzywilejowane co do głosu.
Selected response from:

Parol
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2XXX posiada 45% kapitału spółki YYY lecz kontroluje (ma ) 51% głosów na WZAParol
5 -1ale w 51% kontroluje zarządxxxtsn
4 -151% procent głósów w zarządziexxxtsn
4 -1ma 51% kontroli w spółce
Andrzej Lejman
351% pozostaje pod kontrolą zarządu
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
51% pozostaje pod kontrolą zarządu


Explanation:
firmy YYY

tak mi się wydaje (mocno)

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ale w 51% kontroluje zarząd


Explanation:
ma 49% udziałów spółki, ale 51% w zarządzie

xxxtsn
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: nie można kontrolowac zarządu w 51%, bo zarząd nie dzieli się na procenty, a już tym bardziej pojedyncze. W zarządzei można mieć mniejszość, większość, 2/3, 3/4 etc. ale nie 51%.
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ma 51% kontroli w spółce


Explanation:
tak to zwykle brzmi w potocznych tekstach gazetowych etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 12:54:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Inna wersja, bardziej formalna: wykonuje 51% głosów na WZA.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxtsn: to by było Shareholders meeting a tu chodzi o zarząd, a poza tym w gazetach rózne rzeczy piszą. Może 51% głosów w zarządzie??
19 mins
  -> odpowiedź poniżej

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
51% procent głósów w zarządzie


Explanation:
kolejna propozycja

xxxtsn
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: Minimalny zarząd spełniający ten warunek musiałby liczyć 100 osób
5 mins
  -> PODDAJĘ SIĘ

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
XXX posiada 45% kapitału spółki YYY lecz kontroluje (ma ) 51% głosów na WZA


Explanation:
Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy .

Często się to upraszcza do np. kontroluje 51% firmy YYY

Possible reasons :
1) Akcjonariusz ZZZ posiadający 6% akcji upoważnił XXX do wykonywania praw z posiadanych akcji.
2) XXX posiada tzw. złotą akcję ( golden share )
3) XXX posiada akcje uprzywilejowane co do głosu.

Parol
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslawa Jodlowiec
11 days

agree  bartek
604 days