KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

margin deposit

Polish translation: depozyt zabezpieczający


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:margin deposit
Polish translation:depozyt zabezpieczający
Entered by: Piotr Kurek

19:39 May 26, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / investment bank trading agreement
English term or phrase: margin deposit
"margin trades shall mean a contract opened and maintained base on a MARGIN DEPOSIT as opposed to a contract based on a purchase price"

nie rozumiem :(
bede wdzieczna za pomoc
GingerR
depozyt zabezpieczający
Explanation:
moze jeszcze byc: initial margin deposit - poczatkowy depozyt zabezpieczajacy

pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 20:29:07 (GMT)
--------------------------------------------------

nie powiem na 100%, jakkolwiek moze tak byc. Np robilem podobny tekst i w jednym miejscu byl variation margin, a pozniej variation margin deposit = zmienny depozyt zabezpieczajacy

hth
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 21:05:06 (GMT)
--------------------------------------------------

a jest jeszcze margin account = margin (deposit)

pwk
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
Dziekuje bardzo. Specjalne wyroznienie dla Wita za pomoc w zrozumieniu :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5depozyt zabezpieczającyPiotr Kurek
4zob.
Wit
5 -1depozyt marginesowy
Miroslawa Jodlowiec


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
depozyt marginesowy


Explanation:
.

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 234

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Kurek: nie, raczej nie
3 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
depozyt zabezpieczający


Explanation:
moze jeszcze byc: initial margin deposit - poczatkowy depozyt zabezpieczajacy

pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 20:29:07 (GMT)
--------------------------------------------------

nie powiem na 100%, jakkolwiek moze tak byc. Np robilem podobny tekst i w jednym miejscu byl variation margin, a pozniej variation margin deposit = zmienny depozyt zabezpieczajacy

hth
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 21:05:06 (GMT)
--------------------------------------------------

a jest jeszcze margin account = margin (deposit)

pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716
Grading comment
Dziekuje bardzo. Specjalne wyroznienie dla Wita za pomoc w zrozumieniu :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zob.


Explanation:
trochę pomocy w zrozumieniu ;)

Margin Trade - Margin trade is buying stock on credit. In the U.S., investors can buy stocks by borrowing up to 50% of the stock's full price. Note, however, not all stocks can be bought on margin. Federal Reserve Banks often release lists of such qualified stocks on a regular basis.
http://www.tarausa.com/global/glossary.jsp

u nas mówi się raczej o kredytach, których zabezpieczeniem są akcje, zajrzyj na strony biur/domów maklerskich, każdy z nich oferuje takie kredyty i podaje listę akcji, które mogą służyć za zabezpieczenie
np:
https://www.bm.bphpbk.pl/news.php?kat=50&podkat=10

margin deposit natomiast to istotnie depozyt zabezpieczający (rozróżnia się dwa rodzaje takiego depozytu -- depozyt wstępny (ten jest większy) i depozyt utrzymania (ten jest mniejszy, mniej mieć nie wolno, bo biuro maklerskie zlikwiduje nam pozycję, czyli sprzeda nasze akcje (ew. ich część) lub zmniejszy liczbę kontraktów terminowych)

ref1 jest bardziej o futach niż o akcjach
ref2 to słowniczek brokera handlu walutami



    futures.pl/abc/poj_def_abc.html
    Reference: http://www.deltaplusforex.com/polish/glossary.html
Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512