KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

leveraged and non-leveraged derivatives

Polish translation: ... oraz w instrumenty pochodne...


19:44 May 26, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / investment bank trading agreement
English term or phrase: leveraged and non-leveraged derivatives
the client acknowledges, recongises and understands that trading and investment in securities as well as in LEVERAGED and NON-LEVERAGED DERIVATIVES is highly speculative...

ze niby jakie te transakcje pochodne?
znalazlam "leveraged" - drugorzędne, ale wtedy co zrobić z non-leveraged...
GingerR
Polish translation:... oraz w instrumenty pochodne...
Explanation:
zarówno z (wbudowaną) dźwignią finansową, jak i bez, ma charakter wybitnie spekulacyjny

nie przychodzi mi jakoś na myśl żaden instrument pochodny BEZ dźwigni finansowej, ale może po prostu jest już za późno...

mówi się też często o prawach pochodnych, ale ja osobiście wolę instrumenty, wydaje mi się, że różnica jest tylko stylistyczna -- inny aspekt tego samego

przepraszam, że się trochę pośpieszyłem z agree dla Magdy :(( kajam się i proszę zainteresowanych o wybaczenie; gdy przemyślałem sprawę, stało się dla mnie jasne, że nie o to tu chodzi

w refie jeszcze inny aspekt -- prawno-rachunkowy, ale dość zwarty i przystępny opis

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 07:41:01 (GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze gwoli wyjaśnienia/argumentacji:
z instrumentami pochodnymi wiąże się na tyle duże ryzyko inwestycyjne, że nikt nie kredytuje ich zakupu -- w końcu kredyt/pożyczka też służyłaby uzyskaniu dźwigni finansowej, tyle że zazwyczaj jest ona znacznie mniejsza niż w wypadku instrumentów pochodnych
Selected response from:

Wit
Grading comment
Dziekuje. Specjalne wyroznienie dla Piotra za "lewarowanie" - tez wykorzystalam :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1finansowane pożyczkami i niefinansowane pożyczkami
Magda Dziadosz
5... oraz w instrumenty pochodne...
Wit
4zargonowoPiotr Kurek


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
finansowane pożyczkami i niefinansowane pożyczkami


Explanation:
leveraged - using borrowings for finance
leveraged stock - kupno na kredyt

czasem też mówi się "z zastosowaniem dźwigni" (tak bardziej dosłownie)

Magda

Ref: P.Collin, Sł. Bankowości i Finansów

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wit
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
... oraz w instrumenty pochodne...


Explanation:
zarówno z (wbudowaną) dźwignią finansową, jak i bez, ma charakter wybitnie spekulacyjny

nie przychodzi mi jakoś na myśl żaden instrument pochodny BEZ dźwigni finansowej, ale może po prostu jest już za późno...

mówi się też często o prawach pochodnych, ale ja osobiście wolę instrumenty, wydaje mi się, że różnica jest tylko stylistyczna -- inny aspekt tego samego

przepraszam, że się trochę pośpieszyłem z agree dla Magdy :(( kajam się i proszę zainteresowanych o wybaczenie; gdy przemyślałem sprawę, stało się dla mnie jasne, że nie o to tu chodzi

w refie jeszcze inny aspekt -- prawno-rachunkowy, ale dość zwarty i przystępny opis

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 07:41:01 (GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze gwoli wyjaśnienia/argumentacji:
z instrumentami pochodnymi wiąże się na tyle duże ryzyko inwestycyjne, że nikt nie kredytuje ich zakupu -- w końcu kredyt/pożyczka też służyłaby uzyskaniu dźwigni finansowej, tyle że zazwyczaj jest ona znacznie mniejsza niż w wypadku instrumentów pochodnych


    Reference: http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/mrif/ins_poch.html
Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512
Grading comment
Dziekuje. Specjalne wyroznienie dla Piotra za "lewarowanie" - tez wykorzystalam :-)

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zargonowo


Explanation:
po konsultacji z dealerem
lewarowane i nielewarowane instrumenty pochodne/derywaty

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716