KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

omnibus custody account

Polish translation: zbiorczy rachunek powierniczy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:omnibus custody account
Polish translation:zbiorczy rachunek powierniczy
Entered by: Piotr Kurek

19:57 May 26, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / investment bank trading agreement
English term or phrase: omnibus custody account
by signing this agreement the client consents to the fact that bank keeps the client's securities in OMNIBUS CUSTODY ACCOUNT as described [...], together with securities belonging to other clients or to the bank

czy to mozna tak doslownie przetlumaczyc czy moze ma taki rachunek jakas swoja specjalna i fachowa nazwe?
GingerR
zbiorczy rachunek powierniczy
Explanation:
ew. rachunek powierniczy typu omnibus

spotkalem sie z takimi okresleniami - propozycja

pwk
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3zbiorczy rachunek powierniczyPiotr Kurek
5zbiorczy rachunek powierniczy
Magda Dziadosz
5rachunek custody typu omnibus
bartek


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rachunek custody typu omnibus


Explanation:
czyli od wszystkiewgo on jest:

"Oferta Custody obejmuje:

Otwieranie i prowadzenie rachunków papierów wartościowych
Przechowywanie papierów wartościowych
Usługi na rzecz funduszy inwestycyjnych i emerytalnych
Rozliczanie transakcji dotyczących aktywów Klienta na GPW i rynku międzybankowym
System raportowania dostosowany do potrzeb Klienta, w tym: potwierdzenia transakcji, wyciągi z rachunku, waluacja portfela
Możliwość przeprowadzania transakcji Klienta przez wybrany przez niego dom maklerski
Szybką i rzetelną informację o wydarzeniach rynkowych, takich jak zmiany w regulacjach prawnych i wydarzenia w spółkach mające wpływ na aktywa Klienta
http://www.deutsche-bank.pl/bk_uslugi_powiernicze.php

Obrót kontraktami NDF nie wymaga otwarcia rachunku custody (odmiennie niż przy zakupie papierów wartościowych), ani obowiązku dokonania potrąceń na poczet podatku dochodowego. Zjawisko różnicy (spreadu) między kupnem a sprzedażą w terminie wymagalności nie występuje, gdyż kontrakty te są z reguły rozliczane w odniesieniu do kursu średniego (fixingu).
http://www.westlb.pl/hr/prod3_rig.html



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 20:48:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Rachunek powierniczy - (ang. escrow account) służący do zabezpieczenia wykonania zobowiązań pieniężnych Posiadacza wobec Kontrahenta.

Cechy produktu

Rachunek powierniczy otwarty jest na podstawie trójstronnej umowy, zawieranej między Bankiem, Posiadaczem oraz Kontrahentem
Każda umowa rachunku powierniczego ma charakter indywidualny uzależniony od warunków zawartych w umowie podstawowej zawartej pomiędzy Posiadaczem a Kontrahentem
Posiadaczem Rachunku powierniczego

http://www.bzwbk.pl/u235/navi/195557

Z tego wynika iż rachunek powierniczy jest zupełnie czym innym niż custody :-)


    Reference: http://www.deutsche-bank.pl/bk_uslugi_powiernicze.php
    Reference: http://www.westlb.pl/hr/prod3_rig.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Dziadosz: to escrow jest czymś innym niż custody. A po polsku mamy jedno określenie, zresztą w obu przypadkach chodzi o powierzanie. BZWBK to pierwszy link w guglu, popatrz też dalej.
1 hr

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
zbiorczy rachunek powierniczy


Explanation:
ew. rachunek powierniczy typu omnibus

spotkalem sie z takimi okresleniami - propozycja

pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716
Grading comment
Dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
1 day2 hrs
  -> dziękuję

agree  Agnieszka Hayward
1 day3 hrs
  -> dziękuję

agree  Arkadiusz Witek
2489 days

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zbiorczy rachunek powierniczy


Explanation:
Taka jest moja propozycja.

BRE Bank swoje 'custody accounts' nazywa rachunkami powierniczymi http://cf.interia.pl/kb/bre i potwierdza to także PWC Kompendium terminów bankowych PL ENG.
'Omnibus account' to natomiast:
An account that one futures commission merchant carries for another in which the transactions of multiple individual account holders are combined. The identities of the individual account holders are not revealed to the holding merchant."
http://www.investorwords.com/cgi-bin/getword.cgi?3408&omnibu...

HTH
Magda



Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545