ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

chi square statistic

Polish translation: chi kwadrat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chi square statistic
Polish translation:chi kwadrat
Entered by: Robert Zawadzki

10:23 Jul 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: chi square statistic
w opisie tabeli
Piotr Kurek
chi kwadrat
Explanation:
Ale należałoby napisać greckie chi i 2 w superskrypcie (podniesione do potęgi dwa). No i pokombinowałbym z czymś w rodzaju 'wartość statystyki chi kwadrat)'
Selected response from:

Robert Zawadzki
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2statystyka chi-kwadrat
bartek
4 +2chi kwadratRobert Zawadzki
4rozkład chi kwadrat
Gregor


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
chi kwadrat


Explanation:
Ale należałoby napisać greckie chi i 2 w superskrypcie (podniesione do potęgi dwa). No i pokombinowałbym z czymś w rodzaju 'wartość statystyki chi kwadrat)'

Robert Zawadzki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amat
3 mins

agree  vladex: można i słownie: (statystyka) chi kwadrat, i po grecku z potęgą
2 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
statystyka chi-kwadrat


Explanation:
http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...



    Reference: http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24739

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
57 mins

agree  Katarzyna Terelak
8 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozkład chi kwadrat


Explanation:
oczywiście "chi kwadrat" odpowiednimi sybmbolami

jest to dobra odpowiedź jeśli ta tabela zawiera wartości w układzie macierzowym z danymi stopniami swobodi i określonym prawdopodobieństwem (alfa)

te wartości wykorzystuje sie poźniej w testach ekonometrcznych podobnie jak wartości krytyczne dla testu t-studenta i wartości dystrybuanty rozkładu normalnego itp

Ps. mam z tym do czynienia bo jestem studentem ekonomii ;-)

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347