KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

realize price

Polish translation: uzyskać cenę


20:24 Nov 8, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: realize price
the more the strike price of the selected call is above the futures price, the greater the price increase required before you will begin to realize a higher price.
Czy mozna realizowac cene??? czy tez mowi sie inaczej? A jesli mozna - co to wtedy wlasciwie oznacza?
Jakub Szacki
Poland
Polish translation:uzyskać cenę
Explanation:
natomiast realizować zyski - takie widuję
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
to bylo trudne, wszyscy mieli troche racji, nikt calkowicie. Ale jako prosty myszolap lubie proste rozwiazania. Dzieki wszystkim, Q.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4realizować cenę
lim0nka
4zob.
Wit
4uzyskać cenępidzej


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzyskać cenę


Explanation:
natomiast realizować zyski - takie widuję

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077
Grading comment
to bylo trudne, wszyscy mieli troche racji, nikt calkowicie. Ale jako prosty myszolap lubie proste rozwiazania. Dzieki wszystkim, Q.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
realizować cenę


Explanation:
= realizować zlecenie po określonym kursie akcji / wg ustalonej ceny

slang typowo maklerski, który raczej nie jest uważany za poprawną polszczyznę ;)
proponuję podejść do tego opisowo

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michalski
4 hrs

agree  Janina Nowrot
9 hrs

agree  Stefan Simko
10 hrs

agree  Maciej Andrzejczak
1 day8 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zob.


Explanation:
im cena wykonania wybranej opcji (typu) call jest wyższa niż cena kontraktu tym większy wzrost ceny jest konieczny do rozpoczęcia realizacji (opcji)

nie można takich rzeczy tłumaczyć słowo po słowie!!

Warszawska Grupa Inwestycyjna SA
... Cena realizacji w opcji tego typu może być zarówno powyżej, jak i poniżej bariery, przez co może stać się ona opcją in the money lub opcją out of the ...
www.wgi.com.pl/index.php?_a=2&roz=11

... Reasumując – opcja call posiada wartość wewnętrzną jedynie wtedy, gdy cena realizacji będzie poniżej aktualnej ceny rynkowej instrumentu bazowego ...
www.money.pl/pieniadze/felietony/35197/1/








--------------------------------------------------
Note added at 1 day 26 mins (2003-11-09 20:51:04 GMT)
--------------------------------------------------

Właśnie przeczytałem to com napisał...

domyślam tu sobie mianowicie, ze chodzi o opis strategii inwestycyjnej i ten \"wzrost ceny\" konieczny jest dla realizacji zgodnej ze strategią

i dla opcji i dla kontraktów instrument bazowy jest ten sam (tyle, że zależność odj jego wartości jest inna -- liniowa dla kontraktów i nieliniowa dla opcji)

na opcji call, która jest prawem do zakupu instrumentu bazowego po cenie realizacji/wykonania (=strike price) zarabiamy tylko wtedy, gdy instrument bazowy jest notowany WYŻEJ niż w.w. cena

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512