KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

extracting data

Polish translation: ekstrakcja danych


10:51 Jan 17, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: extracting data
Managing Data:
- extracting data
- loading data

Zarzadzanie Danymi:
- "extracting" dannych
- ładowanie/wprowadzanie danych

Przychodzi mi do głowy "wydobywanie danych", ale brzmi to jakoś tak niezgrabnie. Proszę o inne propozycje.
Wojciech Wołoszyk
Poland
Polish translation:ekstrakcja danych
Explanation:
Data Warehouse
Data Warehouse: Ekstrakcja danych. Marcin Gorawski i Adam Koziatek. ... Ekstrakcja
danych to jeden z etapów tworzenia i funkcjonowania hurtowni danych. ...
www.software.com.pl/pisma/software/ artykuly/Sf9_99/DW/dw.html - 32k - Kopia - Podobne strony
[ Więcej wyników z www.software.com.pl ]

[DOC] rough set theory and applications
Format pliku: Microsoft Word 97 - Wersja HTML
... Ekstrakcja danych polega na torturowaniu danych tak długo, aż
zaczną zeznawać". Odkrytą wiedzę można wykorzystać m.in. do. ...
www.icie.com.pl/ZISI/m_ix.doc - Podobne strony

i wiele innych przykładów

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-17 11:02:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Opis procesu tu:

http://www.software.com.pl/pisma/software/artykuly/Sf9_99/DW...
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziękuję i pozdrawiam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ekstrakcja danych
Andrzej Lejman
4uzyskiwanie danych
Piotr Bienkowski
5 -2rozpakowywanie danychwarsaw_guy
3ekstrakcja danychPortable


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ekstrakcja danych


Explanation:
Data Warehouse
Data Warehouse: Ekstrakcja danych. Marcin Gorawski i Adam Koziatek. ... Ekstrakcja
danych to jeden z etapów tworzenia i funkcjonowania hurtowni danych. ...
www.software.com.pl/pisma/software/ artykuly/Sf9_99/DW/dw.html - 32k - Kopia - Podobne strony
[ Więcej wyników z www.software.com.pl ]

[DOC] rough set theory and applications
Format pliku: Microsoft Word 97 - Wersja HTML
... Ekstrakcja danych polega na torturowaniu danych tak długo, aż
zaczną zeznawać". Odkrytą wiedzę można wykorzystać m.in. do. ...
www.icie.com.pl/ZISI/m_ix.doc - Podobne strony

i wiele innych przykładów

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-17 11:02:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Opis procesu tu:

http://www.software.com.pl/pisma/software/artykuly/Sf9_99/DW...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
dziękuję i pozdrawiam

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
2 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ekstrakcja danych


Explanation:
Ostatnio spotkałam się z takim sformułowaniem
ekstrackja i ładowanie danych w żargonie IT

Portable
PRO pts in pair: 66

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzyskiwanie danych


Explanation:
albo pozyskiwanie danych, ewentualnie wydobywanie danych też może być

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2004-01-17 11:13:02 GMT)
--------------------------------------------------

no to pobieranie danych :)

Piotr Bienkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 353

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: zbyt wieloznaczne; badanie ankietowe to też pozyskiwanie danych, a tu chodzi o konkretny, specyficznyc proces
2 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
rozpakowywanie danych


Explanation:
wiele programów pakujacych/rozpakowujacych pliki uzywa wlasnie slowa 'extracting' - extracting files itp.

warsaw_guy
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: ale dotyczy to tylko danych spakowanych
1 hr
  -> no, jezeli nie sa spakowane, to faktycznie nie pasuje... bez szerszego kontekstu mozna zgadywac...

disagree  Andrzej Lejman: tu jest podany kontekst
1 hr
  -> uff, no dobrze, choc moja interpretacja byla taka: sciagam spakowane dane, rozpakowuje je i laduje do programu...