KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Outright

Polish translation: całkowite / całościowe


14:40 Jan 17, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Outright
pozycja w spisie treści oprogramowania do wyliczania transakcji
gwen0
Polish translation:całkowite / całościowe
Explanation:
to purchase sth outright - kupić coś w całości
[Słownik bankowości i finansów Collina]

A transaction where the central bank buys or sells(spot and forward)assets outright in the market.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-01-17 14:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

albo bez tłumaczenia: TRANSAKCJE OUTRIGHT

operacje refinansowe precyzyjnego dostrajania (fine tunning operation), które umożliwiają bieżące zarządzanie płynnością sektora finansowego, oddziaływanie na rynkowe stopy procentowe, a przede wszystkim dają możliwość łagodzenia skutków nieoczekiwanych fluktuacji płynności sektora finansowego. Operacje te wykonywane są na ad hoc określanych zasadach, mających na celu jak najlepsze uwzględnianie bieżących okoliczności i wymogów sytuacji. Do ich realizacji jest wykorzystywany szeroki zestaw narzędzi realizacji polityki pieniężnej, zarówno zwiększających, jak i zmniejszających płynność sektora finansowego, w tym operacje repo oraz reverse repo, transakcje outright purchase oraz outright sale, a także swapy walutowe;

http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/eurosyst.html
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bezwarunkowe
Matt Wodzinski
3całkowite / całościowe
lim0nka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
outright
całkowite / całościowe


Explanation:
to purchase sth outright - kupić coś w całości
[Słownik bankowości i finansów Collina]

A transaction where the central bank buys or sells(spot and forward)assets outright in the market.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-01-17 14:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

albo bez tłumaczenia: TRANSAKCJE OUTRIGHT

operacje refinansowe precyzyjnego dostrajania (fine tunning operation), które umożliwiają bieżące zarządzanie płynnością sektora finansowego, oddziaływanie na rynkowe stopy procentowe, a przede wszystkim dają możliwość łagodzenia skutków nieoczekiwanych fluktuacji płynności sektora finansowego. Operacje te wykonywane są na ad hoc określanych zasadach, mających na celu jak najlepsze uwzględnianie bieżących okoliczności i wymogów sytuacji. Do ich realizacji jest wykorzystywany szeroki zestaw narzędzi realizacji polityki pieniężnej, zarówno zwiększających, jak i zmniejszających płynność sektora finansowego, w tym operacje repo oraz reverse repo, transakcje outright purchase oraz outright sale, a także swapy walutowe;

http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/eurosyst.html


    Reference: http://www.websters-dictionary-online.org/definition/english...
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

2640 days   confidence: Answerer confidence 5/5
outright
bezwarunkowe


Explanation:
transakcje bezwarunkowe

Matt Wodzinski
Poland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4