KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

credit & counterpart

Polish translation: ryzyko bankructwa kontrahenta


19:31 Jan 25, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: credit & counterpart
jeden z obszarów ryzyka
inne to rynek, ksi?gowo??, IT, HR
chodzi mi o "counterpart"
jo_loop
United Kingdom
Polish translation:ryzyko bankructwa kontrahenta
Explanation:
Ryzyko Kredytowe z podzałem na
Counterparty risk- ryzyko bankructwa kontrahenta
Signature risk ryzyko banktructwa emitenta papierów wartościowych


COUNTERPARTY - jak mówi Magda
Selected response from:

bartek
Grading comment
dzi?ki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ryzyko bankructwa kontrahenta
bartek
4czy przypadkiem nie umknęła jedna literka?
Magda Dziadosz
3niedotrzymanie umowy przez druga stroneMacieks


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niedotrzymanie umowy przez druga strone


Explanation:
raczej, najlepiej pogoogluj za podobnym kontekstem

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-25 20:08:11 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

oczywiscie counterparty :)


    Reference: http://www.trading-glossary.com/c.asp
Macieks
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 277

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czy przypadkiem nie umknęła jedna literka?


Explanation:
moim zdaniem tam powinno być counterpartY - czyli kontrahent.

Zobacz tu:
counterparty risk
The risk that the other party in an agreement will default. In an option contract, the risk to the option buyer that the writer will not buy or sell the underlying as agreed. In general, counterparty risk can be reduced by having an organization with extremely good credit act as an intermediary between the two parties.

W Polsce przyjęty termin to ryzyko kontrahenta (zobacz w googlu).

Magda


    Reference: http://www.investorwords.com/1169/counterparty_risk.html
Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ryzyko bankructwa kontrahenta


Explanation:
Ryzyko Kredytowe z podzałem na
Counterparty risk- ryzyko bankructwa kontrahenta
Signature risk ryzyko banktructwa emitenta papierów wartościowych


COUNTERPARTY - jak mówi Magda


    Reference: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=1164216
    Reference: http://about.reuters.pl/produkty/pfinans/rszr2.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
dzi?ki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Macieks: ale to obejmuje chyba nie tylko bankructwo, ale tez niedotrzymanie z innych przyczyn
23 mins