KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

off premise selling tips

Polish translation: wskazówki dot. sprzedaży detalicznej (sklepowej/w sklepach)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:off premise selling tips
Polish translation:wskazówki dot. sprzedaży detalicznej (sklepowej/w sklepach)
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

09:41 Feb 20, 2006
English to Polish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: off premise selling tips
chodzi o sprzedaż wysokiej jakości koniaku

jest tytuł Selling tips

podtytuł
off premise selling tips
xxxTeTT
wskazówki dot. sprzedaży detalicznej (sklepowe)
Explanation:
10 lat tłumaczeń dla browarów, które sprzedają piwo w skelpach i w gastronomii

off-premise = off-trade = off-license = sprzedaż w detalu (ew. detaliczna, czyli szeroko rozumiane sklepy, gdzie nie spożywa się na miejscu, w odróżnieniu od rynku gastronomicznego)

on-premise = on-trade = sprzedaż w gastronomii (czyli sprzedaż w restauracjach, barach, itp.)



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-20 14:03:13 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj np. raporty AC Nielsen:
ACNielsen: Sprzedaż detaliczna alkoholi – podsumowanie lat 2000 - 2004

sprzedaż detaliczna piwa może być prowadzona wyłącznie w sieci detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych i Na stacjach paliw. ...
www.szczecin.pl/prawo/rada/1996/1996_XXIX_376.html

Sprzedaż detaliczną piwa dopuszcza się również w obiektach handlowych typu kiosk na stałe związanych z gruntem,. ...
156.17.253.45/dzienniki/Dzienniki2001/ DzU145/poz1929/1929.html

a tutaj w odróżnieniu od sprzedaży gastronomicznej
Środki na realizację programu stanowią wpłaty pobierane przez gminy za zezwolenia wydane na sprzedaż detaliczną alkoholu iw gastronomii oraz zezwolenia ...
www.bartoszyce.24.pl/ modules.php?name=Sections&op=printpage&artid=360

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wskazówki dot. sprzedaży detalicznej (sklepowe)Marek Daroszewski (MrMarDar)
4porady/zalecenia w zakresie sprzeda¿y na wynos
Michał Wiśniewski
4wskazówki/zalecenia/wytyczne w zakresie sprzedaży pozasklepowej
Adam Lankamer


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wskazówki/zalecenia/wytyczne w zakresie sprzedaży pozasklepowej


Explanation:
chodzi chyba o wszelką sprzedaż poza placówką/sklepem

czyli Internet, sprzedaż wysyłkowa, obwoźna, bezpośrednia itd.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-02-20 09:47:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/ehbd9

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rafal Trzewikowski: a nie "bez koncesji" ?
2 mins
  -> wg mnie nic nie wskazuje na sprawy związane z koncesjami czy pozwoleniami

agree  Roman Kozierkiewicz
1 hr

disagree  Marek Daroszewski (MrMarDar): bo to nie to; zob. np. www.le.state.ut.us/~code/TITLE32A/htm/32A0A002.htm off-premise beer permit to sprzedaż detaliczna; on-premise license to sprzedaż na do konsumpcji na miejscu
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
porady/zalecenia w zakresie sprzeda¿y na wynos


Explanation:
A mnie się wydaje że tu chodzi o sprzedaż w sklepach, czyli nie w barach lub restauracjach, czyli (w przypadku koniaku) na wynos. Na tej samej zasadzie jak "off-premise licence" to licencja na sprzedaż alkoholu na wynos. Odwrotność "on-premises"

Michał Wiśniewski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): na wynos IMHO oznacza kupno w barze w celu spożyća poza barem; stąd: kupno koniaku w miesjcu, które ma wyszynk, żeby wypić poza nim jest absurdalne; masz rację, że to odwrotność 'on-premise' ale brażna alk
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wskazówki dot. sprzedaży detalicznej (sklepowe)


Explanation:
10 lat tłumaczeń dla browarów, które sprzedają piwo w skelpach i w gastronomii

off-premise = off-trade = off-license = sprzedaż w detalu (ew. detaliczna, czyli szeroko rozumiane sklepy, gdzie nie spożywa się na miejscu, w odróżnieniu od rynku gastronomicznego)

on-premise = on-trade = sprzedaż w gastronomii (czyli sprzedaż w restauracjach, barach, itp.)



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-20 14:03:13 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj np. raporty AC Nielsen:
ACNielsen: Sprzedaż detaliczna alkoholi – podsumowanie lat 2000 - 2004

sprzedaż detaliczna piwa może być prowadzona wyłącznie w sieci detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych i Na stacjach paliw. ...
www.szczecin.pl/prawo/rada/1996/1996_XXIX_376.html

Sprzedaż detaliczną piwa dopuszcza się również w obiektach handlowych typu kiosk na stałe związanych z gruntem,. ...
156.17.253.45/dzienniki/Dzienniki2001/ DzU145/poz1929/1929.html

a tutaj w odróżnieniu od sprzedaży gastronomicznej
Środki na realizację programu stanowią wpłaty pobierane przez gminy za zezwolenia wydane na sprzedaż detaliczną alkoholu iw gastronomii oraz zezwolenia ...
www.bartoszyce.24.pl/ modules.php?name=Sections&op=printpage&artid=360



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 404
Grading comment
dzięki