KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

QA / QM

Polish translation: quality assurance / quality management


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:QA / QM
Polish translation:quality assurance / quality management
Entered by: Evonymus (Ewa Kazmierczak)

10:11 Oct 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: QA / QM
na formularzu Suppliers' Self-Assessment, pozycja:
8. Number of employees: - direct/production:
- indirect/management:
- QA / QM - full time:
- QA / QM part time:
- R & D:
Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
quality assurance / quality management
Explanation:
Zapewnienie jakości / Zarządzanie jakością
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
dziękuję za wszystkie odpowiedzi i komentarze :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zapewnienie jakości / zarządzanie jakością
Adam Lankamer
4 +1quality assurance / quality management
Wojciech Wołoszyk
3 +1zapewnienie jakości/zarządzanie jakością
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 11





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
qa / qm
zapewnienie jakości / zarządzanie jakością


Explanation:
imho

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: chyba, choć wiem, że tak się mówi, poprawniej jest zapewnianie, jeśli chodzi o dział w firmie, system i procesy, czyli to co jeszcze nie tak dawno nazywaliśmy kontrolą jakości. zapewnienie jest dokonane i jednorazowe :)
9 mins
  -> można zapewniać, zapewniać i nigdy nie zapewnić; tryb dokonany jest w pełni uzasadniony

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
qa / qm
quality assurance / quality management


Explanation:
Zapewnienie jakości / Zarządzanie jakością

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 95
Grading comment
dziękuję za wszystkie odpowiedzi i komentarze :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: chyba, choć wiem, że tak się mówi, poprawniej jest zapewnianie, jeśli chodzi o dział w firmie, system i procesy, czyli to co jeszcze nie tak dawno nazywaliśmy kontrolą jakości. zapewnienie jest dokonane i jednorazowe :)
9 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
qa / qm
zapewnienie jakości/zarządzanie jakością


Explanation:
QA = Quality Assurance
QM = Quality Management

IMO

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: chyba, choć wiem, że tak się mówi, poprawniej jest zapewnianie, jeśli chodzi o dział w firmie, system i procesy, czyli to co jeszcze nie tak dawno nazywaliśmy kontrolą jakości. zapewnienie jest dokonane i jednorazowe :)
9 mins