KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

EXW - Alongside the road

Polish translation: loco zakład, przy drodze (obok zakładu)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EXW - Alongside the road
Polish translation:loco zakład, przy drodze (obok zakładu)
Entered by: Evonymus (Ewa Kazmierczak)

18:31 Apr 6, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: EXW - Alongside the road
oczywiście wiem co to jest Ex Works, ale co tu "Alongside the road" oznacza?
brak kontekstu - stringi firmy handlującej drewnem etc. Poprzedzające stringi to lista i krótkie omówienie pozostałych warunków Incoterms (łącznie z Ex works), a na koncu tej listy właśnie nieszczęsne "EXW - Alongside the road".
z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
loco zakład, przy drodze (obok zakładu)
Explanation:
na zdrowy rozsądek. Ładują na auta klientów na drodze dojazdowej do zakładu, może nie mają placu załadunkowego? Rzeczywiście oryginalne warunki dostawy.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziękuję; również bardzo Sławkowi :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3loco zakład, przy drodze (obok zakładu)
Andrzej Lejman
4przy drodze
SlawekW


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
exw - alongside the road
loco zakład, przy drodze (obok zakładu)


Explanation:
na zdrowy rozsądek. Ładują na auta klientów na drodze dojazdowej do zakładu, może nie mają placu załadunkowego? Rzeczywiście oryginalne warunki dostawy.

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 320
Grading comment
dziękuję; również bardzo Sławkowi :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: no nie obok zakładu, ale przy drodze najbliżej miejsca zrywki/pozyskania, ale zasadniczo o to cho:)
9 mins
  -> A o tym nie pomyślałem... człowiek cały czas się uczy...

agree  inmb
2 hrs

agree  Wojciech Kutta
1 day1 hr

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
exw - alongside the road
przy drodze


Explanation:
chodzi o to, ze drewno czesto sciagane jest z lasu do drogi i tam tymczasowo skladowane

SlawekW
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 73
Notes to answerer
Asker: but of course! :) jak mogłam na to nie wpaść; z przyzwyczajenia Incotermsy kojarzą mi się fabrykami etc :)