KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

boardroom accountability

Polish translation: kontrola nad procesem zarządzania firmą


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boardroom accountability
Polish translation:kontrola nad procesem zarządzania firmą
Entered by: Witold Chocholski

11:31 Jul 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: boardroom accountability
And if you need to see the bigger picture— how current or planned brand activity relates to the overall financial value of your brand— our financial and brand consulting practice has a team of leading experts in the field. Complete boardroom accountability is now within your grasp.

Tekst jest skierowany do marketing executives.
Katarzyna Landsberg-Polubok
kontrola nad procesem zarządzania firmą
Explanation:
IMHO Przynajmniej ja tak to rozumiem:
Kontekście wyglądałoby to tak: marketingowe decyzje dotyczące marki wpływają na finanse firmy, a owi eksperci potrafią ten wpływ dokładnie obliczyć.

Związane jest to zapewne między innymi ze wskaźnikiem Marketing ROI (http://tinylink.com/?tTNpnhi6eI), który pozwala w pewien sposób "miękkie" marketingowe czynniki wpisać w "sztywne" ramy wskaźników finansowych. Z podanego kontekstu wynika, że owi eksperci procesy wpływ decyzji dotyczących marki "przeliczą" na konkretne wartości liczbowe, a to wpłynie na lepszą (według tekstu: pełną) "kontrolę nad procesem zarządzania firmą".

Nie znam jednak całego tekstu i może chodzi o coś jeszcze innego.
Selected response from:

Witold Chocholski
Poland
Grading comment
dziękuję za podpowiedź, ja poszłam w jeszcze inną stronę - możliwość "rozliczenia się" przed zarządem
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4odpowiedzialnosc dyrekcji, zarzaduAgnieszka Skibinska
3kontrola nad procesem zarządzania firmą
Witold Chocholski


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odpowiedzialnosc dyrekcji, zarzadu


Explanation:
boardroom - a room where a committee meets (such as the board of directors of a company); zarzad, dyrekcja, sala konferencyjna

accountability - answerability, enforcement, responsibility, blameworthiness, liability and other terms associated with the expectation of account-giving; odpowiedzialnosc

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-07-04 12:14:04 GMT)
--------------------------------------------------

Jest to odpowiedzialnosc kierownictwa za dzialania finansowe danej firmy dajaca mozliwosc porownania aktywnosci danej frimy/marki do caloksztaltu pod katem finansowym. Relacja miedzy efektywnym dzialaniem i wartoscia finansowa (financial value) danej firmy/marki.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Accountability
    Reference: http://www.ling.pl/index.jsp
Agnieszka Skibinska
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Tyle wiem, ale jak to się odnosi do kontekstu?


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrola nad procesem zarządzania firmą


Explanation:
IMHO Przynajmniej ja tak to rozumiem:
Kontekście wyglądałoby to tak: marketingowe decyzje dotyczące marki wpływają na finanse firmy, a owi eksperci potrafią ten wpływ dokładnie obliczyć.

Związane jest to zapewne między innymi ze wskaźnikiem Marketing ROI (http://tinylink.com/?tTNpnhi6eI), który pozwala w pewien sposób "miękkie" marketingowe czynniki wpisać w "sztywne" ramy wskaźników finansowych. Z podanego kontekstu wynika, że owi eksperci procesy wpływ decyzji dotyczących marki "przeliczą" na konkretne wartości liczbowe, a to wpłynie na lepszą (według tekstu: pełną) "kontrolę nad procesem zarządzania firmą".

Nie znam jednak całego tekstu i może chodzi o coś jeszcze innego.


    Reference: http://tinylink.com/?tTNpnhi6eI
Witold Chocholski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66
Grading comment
dziękuję za podpowiedź, ja poszłam w jeszcze inną stronę - możliwość "rozliczenia się" przed zarządem