KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

gain in price

Polish translation: 1. podniesienie ceny 2. wzrost ceny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gain in price
Polish translation:1. podniesienie ceny 2. wzrost ceny
Entered by: Polangmar

14:10 Nov 3, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: gain in price
In a commodity business
like cement, a 1% gain in price has twice the impact on
NPV of a 1% increase in volume or a 1% reduction in cost and
four times the impact of a 1% savings in investment.
madziag
podniesienie ceny
Explanation:
Lub:
zwiększenie ceny

1% gain in price - podniesienie/zwiększenie ceny o 1%

Rozważamy tu metody zwiększenia zysku - "wzrost ceny" sugerowałby jej przyrost niezależnie od producenta, np. wskutek wzrostu opodatkowania lub wzrostu kosztów niezależnych (a wzrost ceny spowodowany tymi czynnikami nie przynosi zysku).
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wzrost ceny
EnglishDirect
4 +1podniesienie cenyPolangmar


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wzrost ceny


Explanation:
.

EnglishDirect
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Kościuczuk
2 mins
  -> Dzięki.

agree  skisteeps: Jak najbardziej wzrost, spowodowany jak podejrzewam siłami rynkowymi.
17 hrs
  -> Dzięki piękne.

agree  Roman Kozierkiewicz: Istnieje różnica między wzrostem ceny (jako proces w czasie) a podniesieniem ceny (jako element decyzji w danym momencie)
21 hrs
  -> Dziękuję pięknie.

neutral  Polangmar: Tym razem komentarz do komentarzy: oczywiście, że "istnieje różnica między wzrostem ceny a podniesieniem ceny" (nb. opisałem to w mojej odpowiedzi) - jednak z kontekstu wyraźnie wynika, że chodzi o "element decyzji w danym momencie".:)
22 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
podniesienie ceny


Explanation:
Lub:
zwiększenie ceny

1% gain in price - podniesienie/zwiększenie ceny o 1%

Rozważamy tu metody zwiększenia zysku - "wzrost ceny" sugerowałby jej przyrost niezależnie od producenta, np. wskutek wzrostu opodatkowania lub wzrostu kosztów niezależnych (a wzrost ceny spowodowany tymi czynnikami nie przynosi zysku).

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1805
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Czech, MCIL: "The obvious place to look for evidence of success was in the way we set and negotiated prices: In a commodity business like cement, a 1% gain in price has ."
23 mins
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)