KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

a sum in respect of which the share exists

Polish translation: kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a sum in respect of which the share exists
Polish translation:kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenie
Entered by: Natalia Gebert

11:29 Nov 6, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: a sum in respect of which the share exists
The company may sell any shares on which the company has a lien, but no sale shall be made unless a sum in respect of which the lien exists is immediately payable.
annie_t
kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenie
Explanation:
dla konkretnych zobowiązań do wysokości x; tak jak hipoteka na zabezpieczenie roszczeń banku do maksymalnej wysokości itd.; roszczenie staje się wymagalne, a wówczas kwota staje się wymagalna; taka jest tutaj sytuacja <-- zgadza się, chodziło mi tylko o to, że to kwota musi być płatna z tytułu danego zabezpieczenia, co jakby nie do końca wynikało mi z Twojej propozycji
(przepraszam za nową odpowiedź - chyba nie mam innej możliwości technicznej ustosunkowania się do propozycji Adama)
Selected response from:

Natalia Gebert
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kwota, do wysokości której ustanowiono zastaw/obciążenie
Adam Lankamer
3 +1kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenieNatalia Gebert


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a sum in respect of which the lien exists
kwota, do wysokości której ustanowiono zastaw/obciążenie


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalia Gebert: kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenie - zabezpieczenia zwykle ustanawia się dla konkretnych zobowiązań
6 hrs
  -> tak ... dla konkretnych zobowiązań do wysokości x; tak jak hipoteka na zabezpieczenie roszczeń banku do maksymalnej wysokości itd.; roszczenie staje się wymagalne, a wówczas kwota staje się wymagalna; taka jest tutaj sytuacja

agree  skisteeps
1 day12 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kwota, dla której ustanowiono zastaw/obciążenie


Explanation:
dla konkretnych zobowiązań do wysokości x; tak jak hipoteka na zabezpieczenie roszczeń banku do maksymalnej wysokości itd.; roszczenie staje się wymagalne, a wówczas kwota staje się wymagalna; taka jest tutaj sytuacja <-- zgadza się, chodziło mi tylko o to, że to kwota musi być płatna z tytułu danego zabezpieczenia, co jakby nie do końca wynikało mi z Twojej propozycji
(przepraszam za nową odpowiedź - chyba nie mam innej możliwości technicznej ustosunkowania się do propozycji Adama)

Natalia Gebert
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
17 hrs
  -> dziękuję :)