KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

account-only cheque

Polish translation: czek rozrachunkowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:account-only cheque
Polish translation:czek rozrachunkowy
Entered by: Polangmar

13:59 Mar 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: account-only cheque
Payment information:

Payment to our bank account: Please send the red IPI form to your bank bank for transferral of the amount due.

Apyment by account-only cheque: Please send your cheque to the address indicated in the letterhead, amde out to the order of........
makawa
czek rozliczeniowy, czek do rozrachunku
Explanation:
http://tinyurl.com/2v68kk

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-03-09 14:16:21 GMT)
--------------------------------------------------

Czeki imienne z napisem "do rozrachunku" służą do bezgotówkowych rozliczeń pieniężnych za towary, usługi i świadczenia.
Czek rozliczeniowy nie może być realizowany w gotówce.
http://tinyurl.com/2z82fa
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1czek do rozliczeń bezgotówkowychRoman Kozierkiewicz
4 +1czek rozliczeniowy, czek do rozrachunkuPolangmar


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
czek rozliczeniowy, czek do rozrachunku


Explanation:
http://tinyurl.com/2v68kk

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-03-09 14:16:21 GMT)
--------------------------------------------------

Czeki imienne z napisem "do rozrachunku" służą do bezgotówkowych rozliczeń pieniężnych za towary, usługi i świadczenia.
Czek rozliczeniowy nie może być realizowany w gotówce.
http://tinyurl.com/2z82fa

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1805

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Andrzejczak: Oczywiście "czek rozrachunkowy" -- konstrukcja account-only oznacza, że przekazanie środków może być dokonane przez płatnika czeku tylko na rachunek remitenta.
8 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
czek do rozliczeń bezgotówkowych


Explanation:
Leksykon bankowo-giełdowy

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2008-03-10 05:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

Dosłownie jest to czek "tylko do rozrachunku" jako najwygodniejsza forma bezgotówkoego regulowania płatności, ktore muszą być pokryte natychmiast

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1044

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: 0 w Google: http://je.pl/zdv7 (Rzadziej wykorzystuje się natomiast [czek] [do rozliczeń bezgotówkowych, do których służy] czek rozrachunkowy.); http://je.pl/stb3 . Inaczej mówiąc, jest to opis zastosowania czeku rozrachunkowego, a nie jego używana nazwa.
2 hrs
  -> Opisy są też czasami przydatne, a zero w Google jeszcze nic nie znaczy

agree  Iwona Palka: tak
6 hrs
  -> Dziękuję