KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

incorporated company

Polish translation: spółka akcyjna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:incorporated company
Polish translation:spółka akcyjna
Entered by: Jarosław Napierała

21:03 Jul 7, 2008
English to Polish translations [PRO]
Business/Commerce (general) / legal entity
English term or phrase: incorporated company
punkt w certificate of registration for VAT- legal entity: incorporated company
anglistka
spółka akcyjna
Explanation:
http://74.125.39.104/search?q=cache:aN1iO73IdKYJ:eur-lex.eur...

--------------------------------------------------
Note added at   9 godz. (2008-07-08 06:51:37 GMT)
--------------------------------------------------

w brytyjskim formularzu napisz: "spółka mająca osobowość prawną" (za słownikiem Jaślanów)
Selected response from:

Jarosław Napierała
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1osoba prawna
Adam Lankamer
4 +1spółka akcyjna
Jarosław Napierała
4 -1spółka zarejestrowana
Joanna Pryga


Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
osoba prawna


Explanation:
jako przeciwieństwo unincorporated company, czyli spółek (np. jawna, cywilna) nieposiadających osobowości prawnej

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 06:50:10 GMT)
--------------------------------------------------

ja bym legal entity przetłumaczył w tym kontekście jako forma prawna działalności podmiotu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811
Notes to answerer
Asker: ale jak wtedy przetłumaczyć legal entity? to też tłumaczy się osoba prawna


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb
1 hr

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spółka akcyjna


Explanation:
http://74.125.39.104/search?q=cache:aN1iO73IdKYJ:eur-lex.eur...

--------------------------------------------------
Note added at   9 godz. (2008-07-08 06:51:37 GMT)
--------------------------------------------------

w brytyjskim formularzu napisz: "spółka mająca osobowość prawną" (za słownikiem Jaślanów)

Jarosław Napierała
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Dzięki
Notes to answerer
Asker: wiem, że w dokumentach z USA można tak to przetłumaczyć, ale czy również w formularzu brytyjskim?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
15 mins
  -> dziękuję :) !

neutral  inmb: mająca = posiadająca? (w brytyjskim formularzu)
11 hrs
  -> zacytiwałem Jaślanów - tak literalnie to jest u nich ujęte

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
spółka zarejestrowana


Explanation:
spółka zarejestrowana czyli posiadająca osobowość prawną


    Reference: http://www.google.com/search?hl=pl&rls=com.microsoft%3Apl%3A...
Joanna Pryga
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  inmb: spółki nie posiadające osobowości prawnej (np cywilne) są również zarejestrowane
36 mins