KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

Affiliate

Polish translation: jednostka afiliowana (powiązana)


20:40 Feb 4, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / biznes
English term or phrase: Affiliate
to reveal information to any person or entity other than its and its Affiliates’ employees

affiliate means, as to any person or entity, any other person or entity controlled by

prosiłbym o przetłumaczenie tych dwóch powyzszych objaśnień
leshko
Poland
Polish translation:jednostka afiliowana (powiązana)
Explanation:
"Ogólny termin na określenie przedsiębiorstwa w jakiś sposób powiązanego z innym przedsiębiorstwem - choćby jedynie przez posiadanie wspólnego właściciela lub inwestora. Niekiedy (zwłaszcza w USA) termin też jest również dość nieprecyzyjnie używany w odniesieniu do jednostek stowarzyszonych, jednostek zależnych i wspólnych przedsięwzięć ."

Patterson R., Kompendium terminów z zakresu rachunkowości po polsku i po angielsku, WAiP, Warszawa 2008, s.139

Polecam, dobra książka.
Selected response from:

Wojciech Sztukowski
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6jednostka afiliowana (powiązana)
Wojciech Sztukowski
4oddział
Marta Ciupa
4filia
Marta Ciupa


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
affiliate
jednostka afiliowana (powiązana)


Explanation:
"Ogólny termin na określenie przedsiębiorstwa w jakiś sposób powiązanego z innym przedsiębiorstwem - choćby jedynie przez posiadanie wspólnego właściciela lub inwestora. Niekiedy (zwłaszcza w USA) termin też jest również dość nieprecyzyjnie używany w odniesieniu do jednostek stowarzyszonych, jednostek zależnych i wspólnych przedsięwzięć ."

Patterson R., Kompendium terminów z zakresu rachunkowości po polsku i po angielsku, WAiP, Warszawa 2008, s.139

Polecam, dobra książka.

Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 195
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 hr

agree  Adam Lankamer: powiązana
7 hrs

agree  Roman Kozierkiewicz: MSR 24 - powiązana
8 hrs

agree  whole grain: powiązana
11 hrs

agree  Anna Marta Chelicka-Bernardo
13 hrs

agree  Lucyna Długołęcka: powiązana
2786 days

2 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
affiliate
filia


Explanation:
propozycja

Marta Ciupa
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lucyna Długołęcka: w niektórych kontekstach też może być, ale nie w tym, który podał Pytający
2784 days

2 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
affiliate
oddział


Explanation:
propozycja

Marta Ciupa
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lucyna Długołęcka: w niektórych kontekstach też może być, ale nie w tym, który podał Pytający
2784 days