KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

as a yearly rate

Polish translation: jako stawka roczna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:as a yearly rate
Polish translation:jako stawka roczna
Entered by: makawa

22:11 Feb 9, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: as a yearly rate
Annual percentage rate. The cost of your credit as a yearly rate.
makawa
jako stawka roczna
Explanation:
Np.tutaj;
http://www.ecb.de/ecb/legal/pdf/l_1020020112pl00240046.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2009-02-10 23:16:55 GMT)
--------------------------------------------------

Cytat:
"Rodzajem stawki, którą podmioty sprawozdawcze stosują do wszystkich kategorii instrumentów depozytów
i pożyczek odnośnie do nowych transakcji oraz kwot pozostających do spłaty, jest uzgodniona stawka roczna.
Określa się ją jako stopę procentową, która jest indywidualnie uzgodniona pomiędzy podmiotem
sprawozdawczym i gospodarstwem domowym lub przedsiębiorstwem, odnośnie do depozytów i pożyczek,
w przeliczeniu na stawkę roczną i jest ona podawana w procentach per annum."

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2009-02-10 23:18:06 GMT)
--------------------------------------------------

Stąd "yearly rate"=="stawka roczna"
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2w stosunku rocznym
Maciek Drobka
3 +2jako stawka roczna
Jerzy Matwiejczuk
4 +1roczny koszt kredytu
Adam Lankamer


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
w stosunku rocznym


Explanation:
ew. jako wskaźnik roczny

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 675

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  whole grain
9 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar: w ujęciu rocznym?
1 day51 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cost of credit as a yearly rate
roczny koszt kredytu


Explanation:
http://tinyurl.com/dbqtpc

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: To jest chyba odpowiednik tej frazy: http://tinyurl.com/c4d779
2 hrs
  -> dokładnie tak; 'cost of credit as a yearly rate' = annual cost of credit

agree  Polangmar
18 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
jako stawka roczna


Explanation:
Np.tutaj;
http://www.ecb.de/ecb/legal/pdf/l_1020020112pl00240046.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2009-02-10 23:16:55 GMT)
--------------------------------------------------

Cytat:
"Rodzajem stawki, którą podmioty sprawozdawcze stosują do wszystkich kategorii instrumentów depozytów
i pożyczek odnośnie do nowych transakcji oraz kwot pozostających do spłaty, jest uzgodniona stawka roczna.
Określa się ją jako stopę procentową, która jest indywidualnie uzgodniona pomiędzy podmiotem
sprawozdawczym i gospodarstwem domowym lub przedsiębiorstwem, odnośnie do depozytów i pożyczek,
w przeliczeniu na stawkę roczną i jest ona podawana w procentach per annum."

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2009-02-10 23:18:06 GMT)
--------------------------------------------------

Stąd "yearly rate"=="stawka roczna"

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 299
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
8 hrs
  -> Dziękuję!

agree  Polangmar
23 hrs
  -> Dziękuję!