KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

prepayment invoice

Polish translation: faktura na zaliczkę


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prepayment invoice
Polish translation:faktura na zaliczkę
Entered by: makawa

22:44 Dec 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: prepayment invoice
nazwa dokumentu
czy to jest faktura pro forma? może jaka¶ nazwa z "przedpłat±"?
makawa
faktura na zaliczkę
Explanation:
FAKTURA NA ZALICZKĘ

Jest to zupełnie nowy rodzaj faktury dostępny w ostatnim punkcie menu DOKUMENTY.
Jego wydruk, we fragmencie opisującym przedmiot i wartość zaliczki, składa się z dwóch części:
- informacji o wartości ZALICZKI (brutto i VAT) z informacją o umowie (zamówieniu),
- specyfikacji TOWARÓW i USŁUG, na które zaliczka jest pobierana.

Program pozwala w związku z tym rejestrować trzy (!) rodzaje pozycji na fakturze na zaliczkę.

ZALICZKA (ZAL) - tego typu pozycja jest obowiązkowa (może być ich kilka). Może zawierać ogólne informacje o umowie (zamówieniu) oraz kwotę BRUTTO zaliczki. Pozycje zaliczkowe program pobiera z katalogu usług, ale są one przechowywane "pod" dokumentem w specjalny sposób pozwalający na ich odróżnienie od usługi.

TOWAR - tego typu pozycje faktury zaliczkowej wpisuje się poprzez zwykły wybór z kartoteki towarowej.

USŁUGA - ten rodzaj pozycji wybiera się z katalogu usług.

Na specjalne podkreślenie zasługuje to, że na fakturze na zaliczkę pozycje typu 1 (zaliczka) i typu 3 (usługa) są traktowane zupełnie inaczej, pomimo, że wstępnie są pobierane z katalogu usług.
Wartość faktury na zaliczkę jest obliczana wyłącznie z pozycji typu 1 (zaliczka).
Pozycje typu 2 (towary) i 3 (usługi) służą do tego, by na fakturze na zaliczkę wyspecyfikować towary i usługi, których dotyczy zaliczka oraz ich ilości, ceny i całkowitą wartość umowy (zamówienia).
Faktura na zaliczkę nie zdejmuje towaru z magazynu. Faktura taka wpływa na stan rozliczeń z klientem i podlega odrębnemu rozliczaniu przez rejestrację np. KP lub zapłaty bankowej.

Jak wprowadza się pozycje na dokument faktury na zaliczkę?

Zastosowano tutaj mechanizm przełączania pomiędzy pozycjami typu ZALICZKA, TOWAR

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2004-12-01 23:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

to wyżej to oczywiście kopia z :
... FAKTURA NA ZALICZKĘ. Jest to zupełnie nowy rodzaj faktury dostępny w ostatnim punkcie menu DOKUMENTY. ... Faktura na zaliczkę nie zdejmuje towaru z magazynu. ...
www.magres.pl/programy/ue.php - 28k - Kopia - Podobne strony


Oprogramowanie dla małych i średnich przedsiębiorstw... Faktura VAT na zaliczkę może być wydrukowana na współpracującym z programem urządzeniu fiskalnym (wydruk przebiega identycznie jak w przypadku ...
www.magres.pl/programy/zmiany_uslugi.php - 21k - Kopia - Podobne strony
[ Więcej wyników z www.magres.pl ]

Selected response from:

Małgorzata Wikłacz
Poland
Grading comment
dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2faktura na zaliczkę
Małgorzata Wikłacz
3nizej...
mdarron


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nizej...


Explanation:
moze "faktura dotyczaca zaliczki" ale przyznam ze zgaduje..

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
faktura na zaliczkę


Explanation:
FAKTURA NA ZALICZKĘ

Jest to zupełnie nowy rodzaj faktury dostępny w ostatnim punkcie menu DOKUMENTY.
Jego wydruk, we fragmencie opisującym przedmiot i wartość zaliczki, składa się z dwóch części:
- informacji o wartości ZALICZKI (brutto i VAT) z informacją o umowie (zamówieniu),
- specyfikacji TOWARÓW i USŁUG, na które zaliczka jest pobierana.

Program pozwala w związku z tym rejestrować trzy (!) rodzaje pozycji na fakturze na zaliczkę.

ZALICZKA (ZAL) - tego typu pozycja jest obowiązkowa (może być ich kilka). Może zawierać ogólne informacje o umowie (zamówieniu) oraz kwotę BRUTTO zaliczki. Pozycje zaliczkowe program pobiera z katalogu usług, ale są one przechowywane "pod" dokumentem w specjalny sposób pozwalający na ich odróżnienie od usługi.

TOWAR - tego typu pozycje faktury zaliczkowej wpisuje się poprzez zwykły wybór z kartoteki towarowej.

USŁUGA - ten rodzaj pozycji wybiera się z katalogu usług.

Na specjalne podkreślenie zasługuje to, że na fakturze na zaliczkę pozycje typu 1 (zaliczka) i typu 3 (usługa) są traktowane zupełnie inaczej, pomimo, że wstępnie są pobierane z katalogu usług.
Wartość faktury na zaliczkę jest obliczana wyłącznie z pozycji typu 1 (zaliczka).
Pozycje typu 2 (towary) i 3 (usługi) służą do tego, by na fakturze na zaliczkę wyspecyfikować towary i usługi, których dotyczy zaliczka oraz ich ilości, ceny i całkowitą wartość umowy (zamówienia).
Faktura na zaliczkę nie zdejmuje towaru z magazynu. Faktura taka wpływa na stan rozliczeń z klientem i podlega odrębnemu rozliczaniu przez rejestrację np. KP lub zapłaty bankowej.

Jak wprowadza się pozycje na dokument faktury na zaliczkę?

Zastosowano tutaj mechanizm przełączania pomiędzy pozycjami typu ZALICZKA, TOWAR

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2004-12-01 23:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

to wyżej to oczywiście kopia z :
... FAKTURA NA ZALICZKĘ. Jest to zupełnie nowy rodzaj faktury dostępny w ostatnim punkcie menu DOKUMENTY. ... Faktura na zaliczkę nie zdejmuje towaru z magazynu. ...
www.magres.pl/programy/ue.php - 28k - Kopia - Podobne strony


Oprogramowanie dla małych i średnich przedsiębiorstw... Faktura VAT na zaliczkę może być wydrukowana na współpracującym z programem urządzeniu fiskalnym (wydruk przebiega identycznie jak w przypadku ...
www.magres.pl/programy/zmiany_uslugi.php - 21k - Kopia - Podobne strony
[ Więcej wyników z www.magres.pl ]



Małgorzata Wikłacz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Archie: :-)
1 hr

agree  dragonr: Jak najbardziej się zgadzam. :)
8 hrs