KudoZ home » English to Polish » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

certificate for shares

Polish translation: świadectwo depozytowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:certificate for shares
Polish translation:świadectwo depozytowe
Entered by: Barbara Piela

06:21 Mar 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: certificate for shares
Informacja telefoniczna dla posiadaczy akcji pracowniczych.

To request a certificate for all of your full shares, press 1.
To request a certificate for a specific number of shares, press 2.
Barbara Piela
świadectwo depozytowe
Explanation:
Świadectwo depozytowe - share certificate

dowód nabycia akcji wystawiony przez bank. Bank może prowadzić świadczenia w zakresie usług maklerskich, naturalnie, jeśli ma takie uprawnienia. Chcący korzystać z takich usług zawierają z bankiem umowę o świadczenie usług maklerskich i prowadzenie rachunku papierów wartościowych. Bank zobowiązuje się do sprzedaży i zakupu papierów wartościowych w imieniu własnym, ale na rachunek udzielającego zleceń klienta oraz prowadzenia rachunku papierów wartościowych, na którym klient lokuje swoje walory. Nabywca akcji przeważnie nie posiada fizycznie tej akcji, lecz ,,świadectwo depozytowe” będące dowodem nabycia akcji.

http://www.placet.com.pl/haslo.asp?id=1902

Świadectwo depozytowe jest dokumentem imiennym wystawianym przez depozytariusza deponentowi papierów wartościowych, potwierdzającym uprawnienia deponenta wynikające z posiadania papieru wartościowego.

http://www.brebank.com.pl/slownik.jhtml?dictStart=1&dictId=5...
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
To jest rzeczywiscie swiadectwo depozytowe....
Dziekuje bardzo wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1świadectwo depozytowe
Adam Zakrzewski
5zaświadczenie/poswiadczenie udziałówjjk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
świadectwo depozytowe


Explanation:
Świadectwo depozytowe - share certificate

dowód nabycia akcji wystawiony przez bank. Bank może prowadzić świadczenia w zakresie usług maklerskich, naturalnie, jeśli ma takie uprawnienia. Chcący korzystać z takich usług zawierają z bankiem umowę o świadczenie usług maklerskich i prowadzenie rachunku papierów wartościowych. Bank zobowiązuje się do sprzedaży i zakupu papierów wartościowych w imieniu własnym, ale na rachunek udzielającego zleceń klienta oraz prowadzenia rachunku papierów wartościowych, na którym klient lokuje swoje walory. Nabywca akcji przeważnie nie posiada fizycznie tej akcji, lecz ,,świadectwo depozytowe” będące dowodem nabycia akcji.

http://www.placet.com.pl/haslo.asp?id=1902

Świadectwo depozytowe jest dokumentem imiennym wystawianym przez depozytariusza deponentowi papierów wartościowych, potwierdzającym uprawnienia deponenta wynikające z posiadania papieru wartościowego.

http://www.brebank.com.pl/slownik.jhtml?dictStart=1&dictId=5...

Adam Zakrzewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
To jest rzeczywiscie swiadectwo depozytowe....
Dziekuje bardzo wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: http://www.abc.com.pl/serwis/mp/1995/0420.htm
2 days2 hrs

1 day51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zaświadczenie/poswiadczenie udziałów


Explanation:
Nie jestem na 100%, ale tak na 90% - chodzi o dokument poświadczający posiadanie udziałów, w celu okazania go np. przy rozliczeniu podatkowym

jjk
Poland
Specializes in field