KudoZ home » English to Polish » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

certificate share

Polish translation: akcja /udział z wydanym dokumentem


06:26 Mar 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: certificate share
Cos takiego mam w tabeli:
If one master share
certificate share
If more than one master share
certificate shares
Barbara Piela
Polish translation:akcja /udział z wydanym dokumentem
Explanation:
Certificate/Certificate Shares - A certificate is evidence of ownership of a bond or shares of stock. A certificate contains detailed information relating to the issuer and the owner, including the issuer's name, particulars of the issue, the number of shares or the principal amount of the bonds, and the name and address of the owner. The back of the certificate may contain further details about the issue including a provision for transferring ownership.

Certificate shares indicate that the owner of the security or the shares of a mutual fund holds them in "certificate share" form rather than book-entry form, for which the purchaser simply receives a receipt.

http://www.aquilafunds.com/ourcompany/glossary.htm

Pakiet edukacyjny




Spółka akcyjna ­ prawodawstwo
11. Prawa i obowiązki akcjonariuszy
Wobec spółki uważa się za akcjonariusza tylko tę osobę, która jest wpisana do księgi akcyjnej lub posiada akcje na okaziciela, z uwzględnieniem przepisów o publicznym obrocie papierami wartościowymi. W szczególnych przypadkach kodeks przewiduje wykonywanie praw z akcji przez zastawnika lub użytkownika.

W przypadku spółki publicznej papiery wartościowe dopuszczone do publicznego obrotu nie mają formy dokumentu, stąd posiadanie akcji nie wiąże się z ich fizycznym dzierżeniem w formie dokumentu, ale zapisem elektronicznym na odpowiednim rachunku w banku lub w domu maklerskim. Zgodnie z ustawą o publicznym obrocie prawa z papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu powstają z chwilą zapisania papierów po raz pierwszy na rachunku papierów wartościowych i przysługują osobie będącej posiadaczem tego rachunku.

Dokument akcji powinien być sporządzony na piśmie i powinien zawierać:
1) firmę, siedzibę i adres spółki,
2) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru,
3) datę zarejestrowania spółki i wystawienia akcji,
4) wartość nominalną, serię i numer, rodzaj danej akcji i uprawnienia szczególne z akcji,
5) wysokość dokonanej wpłaty w przypadku akcji imiennych,
6) ograniczenia co do rozporządzania akcją,
7) postanowienia statutu o związanych z akcją obowiązkach wobec spółki.

http://www.e-msp.pl/pe11

w przeciwieństwie do akcji zdematerializowanych w obrocie giełdowym na przykład.
Ze świadectwem udziałowym czy udziału uważałabym bo w Polsce ma jeszcze jedno znaczenie:

Świadectwo udziałowe, papier wartościowy na okaziciela emitowany przez skarb państwa w Polsce w związku z realizacją Programu Powszechnej Prywatyzacji opartego na ustawie o Narodowych Funduszach Inwestycyjnych i ich prywatyzacji.
http://wiem.onet.pl/wiem/00dce7.html
Selected response from:

kterelak
Poland
Grading comment
Dzieki!
Tylko zamieniam dokument na swiadectwo depozytowe, tak jak stoi w regulaminie swiadczenia uslug brokerskich.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4akcja /udział z wydanym dokumentemkterelak
4(imienne) świadectwo posiadania akcji (udziałowe)
bartek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(imienne) świadectwo posiadania akcji (udziałowe)


Explanation:
20 Share Certificate Share certificate issued in your name. 10 Electoral Enrolment Proof of electoral enrolment card issued in your name and current address. ...
www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/multifilestores... poi0110t/$File/poi0110en.pdf

+ Woytowicz-Neymann

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 219

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Zakrzewski: pytanie jest o certificate share, a nie share certificate
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
akcja /udział z wydanym dokumentem


Explanation:
Certificate/Certificate Shares - A certificate is evidence of ownership of a bond or shares of stock. A certificate contains detailed information relating to the issuer and the owner, including the issuer's name, particulars of the issue, the number of shares or the principal amount of the bonds, and the name and address of the owner. The back of the certificate may contain further details about the issue including a provision for transferring ownership.

Certificate shares indicate that the owner of the security or the shares of a mutual fund holds them in "certificate share" form rather than book-entry form, for which the purchaser simply receives a receipt.

http://www.aquilafunds.com/ourcompany/glossary.htm

Pakiet edukacyjny




Spółka akcyjna ­ prawodawstwo
11. Prawa i obowiązki akcjonariuszy
Wobec spółki uważa się za akcjonariusza tylko tę osobę, która jest wpisana do księgi akcyjnej lub posiada akcje na okaziciela, z uwzględnieniem przepisów o publicznym obrocie papierami wartościowymi. W szczególnych przypadkach kodeks przewiduje wykonywanie praw z akcji przez zastawnika lub użytkownika.

W przypadku spółki publicznej papiery wartościowe dopuszczone do publicznego obrotu nie mają formy dokumentu, stąd posiadanie akcji nie wiąże się z ich fizycznym dzierżeniem w formie dokumentu, ale zapisem elektronicznym na odpowiednim rachunku w banku lub w domu maklerskim. Zgodnie z ustawą o publicznym obrocie prawa z papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu powstają z chwilą zapisania papierów po raz pierwszy na rachunku papierów wartościowych i przysługują osobie będącej posiadaczem tego rachunku.

Dokument akcji powinien być sporządzony na piśmie i powinien zawierać:
1) firmę, siedzibę i adres spółki,
2) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru,
3) datę zarejestrowania spółki i wystawienia akcji,
4) wartość nominalną, serię i numer, rodzaj danej akcji i uprawnienia szczególne z akcji,
5) wysokość dokonanej wpłaty w przypadku akcji imiennych,
6) ograniczenia co do rozporządzania akcją,
7) postanowienia statutu o związanych z akcją obowiązkach wobec spółki.

http://www.e-msp.pl/pe11

w przeciwieństwie do akcji zdematerializowanych w obrocie giełdowym na przykład.
Ze świadectwem udziałowym czy udziału uważałabym bo w Polsce ma jeszcze jedno znaczenie:

Świadectwo udziałowe, papier wartościowy na okaziciela emitowany przez skarb państwa w Polsce w związku z realizacją Programu Powszechnej Prywatyzacji opartego na ustawie o Narodowych Funduszach Inwestycyjnych i ich prywatyzacji.
http://wiem.onet.pl/wiem/00dce7.html


kterelak
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzieki!
Tylko zamieniam dokument na swiadectwo depozytowe, tak jak stoi w regulaminie swiadczenia uslug brokerskich.