KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

double-pass reverse osmosis

Polish translation: dwuprzebiegowa odwrócona osmoza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:double-pass reverse osmosis
Polish translation:dwuprzebiegowa odwrócona osmoza
Entered by: Magdalena Duda-Klimaszewska

23:54 May 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: double-pass reverse osmosis
Osmoza odwrócona. Tylko jaka? Bez kontekstu
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
dwuprzebiegowa/dwustopniowa
Explanation:
dwuprzebiegowa ewentualnie "dwustopniowa" oba pojęcia są uzywane przemiennie (zajmuje się RO od wielu lat)
Selected response from:

Jacek Kościukiewicz
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1dwuprzebiegowa/dwustopniowa
Jacek Kościukiewicz
4dwustoniowa odwrócona osmozaMorientes
3 -1dwukrotna odwrócona osmoza
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
dwukrotna odwrócona osmoza


Explanation:
IMO double-pass = dwukrotne przejście, czyli przejście przez dwa urządzenia jedno za drugim.
W standardowej (pojedynczej) odwróconej osmozie jest mowa o rozdzieleniu strumieni, więc nie o to tutaj chodzi.
Ale mogę się mylić.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacek Kościukiewicz: dwuprzebiegowa
7 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dwuprzebiegowa/dwustopniowa


Explanation:
dwuprzebiegowa ewentualnie "dwustopniowa" oba pojęcia są uzywane przemiennie (zajmuje się RO od wielu lat)

Jacek Kościukiewicz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 89
Grading comment
Dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barwin
36 mins

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dwustoniowa odwrócona osmoza


Explanation:
podobnie jak pozostali koledzy target term to target term

Morientes
Native speaker of: Native in PolishPolish