KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Agar Diffusion Procedure

Polish translation: metoda dyfuzji w podłożu/żelu agarowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Agar Diffusion Procedure
Polish translation:metoda dyfuzji w podłożu/żelu agarowym
Entered by: Pawel Michniak

19:33 Oct 30, 2006
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / Food Processing
English term or phrase: Agar Diffusion Procedure
podobnie jak we wcześniejszym moim pytaniu ma to być test na obecność w mleku różnych substancji leczniczych np. antybiotyków
Pawel Michniak
Poland
metoda dyfuzji w podłożu/żelu agarowym
Explanation:
oznaczanie dyfuzji w podłożu agarowym
badanie/pomiar stopnia dyfuzji w podłożu agarowym
dyfuzja poprzez agar jest chyba swego rodzaju skrótem myślowym, a poza tym nigdy nie mam zaufania do tekstów unijnych w języku polskim.
Nigdy nie mogłam zrozumieć żadnej dyrektywy, kiedy czytałam ją po polsku. Zawsze sięgałam do tekstów po angielsku, kiedy naprawdę chciałam zrozumieć, o co chodzi w danym przepisie.
Wolę sprawdzać w źródłach polskojęzycznych, ale nie będących tłumaczeniem.
ROZDZIAŁ 6 Badanie stymulatorów wzrostu
6.1. Oznaczanie wirginiamycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.2. Oznaczanie Zn-bacytracyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.3. Oznaczanie flawomycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.4. Oznaczanie spiramycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.5. Oznaczanie awoparcyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.6. Oznaczanie soli sodowej monenzyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
Te ostatnie przykłady pochodzą z: Rozporządzenia MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 2 grudnia 2004 r.
w sprawie metodyki postępowania analitycznego w zakresie określania zawartości składników pokarmowych i dodatków paszowych w materiałach paszowych, premiksach, mieszankach paszowych i paszach leczniczych, które wdraża różne postanowienia (16) Komisji Europejskiej
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dziękuję bardzo, dziękuję również Piotrowi i pozdrawiam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2dyfuzja poprzez agarPiotr Wargan
3 +1metoda dyfuzji w podłożu/żelu agarowym
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 1





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
agar diffusion procedure
dyfuzja poprzez agar


Explanation:
przyznaję się bez bicia: ściągnąłem żywcem z linku podanego niżej



Example sentence(s):
  • Dyfuzja poprzez agar jest wykonywana na płytkach z czterema stężeniami roztworu wzorcowego (S8, S4, S2, S1) oraz z czterema stężeniami roztworu do oznaczania (U8, U4, U2, U1).

    Reference: http://tinyurl.com/y37y7t
Piotr Wargan
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): chyba właśnie :)
11 mins

agree  Izabela Czartoryska
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
agar diffusion procedure
metoda dyfuzji w podłożu/żelu agarowym


Explanation:
oznaczanie dyfuzji w podłożu agarowym
badanie/pomiar stopnia dyfuzji w podłożu agarowym
dyfuzja poprzez agar jest chyba swego rodzaju skrótem myślowym, a poza tym nigdy nie mam zaufania do tekstów unijnych w języku polskim.
Nigdy nie mogłam zrozumieć żadnej dyrektywy, kiedy czytałam ją po polsku. Zawsze sięgałam do tekstów po angielsku, kiedy naprawdę chciałam zrozumieć, o co chodzi w danym przepisie.
Wolę sprawdzać w źródłach polskojęzycznych, ale nie będących tłumaczeniem.
ROZDZIAŁ 6 Badanie stymulatorów wzrostu
6.1. Oznaczanie wirginiamycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.2. Oznaczanie Zn-bacytracyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.3. Oznaczanie flawomycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.4. Oznaczanie spiramycyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.5. Oznaczanie awoparcyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
6.6. Oznaczanie soli sodowej monenzyny metodą dyfuzji w żelu agarowym
Te ostatnie przykłady pochodzą z: Rozporządzenia MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 2 grudnia 2004 r.
w sprawie metodyki postępowania analitycznego w zakresie określania zawartości składników pokarmowych i dodatków paszowych w materiałach paszowych, premiksach, mieszankach paszowych i paszach leczniczych, które wdraża różne postanowienia (16) Komisji Europejskiej

Example sentence(s):
  • W pierwszej z nich – metodzie bezpośredniej, opartej na zmodyfikowanej metodzie dyfuzji w podłożu agarowym
  • zjawiska dyfuzji pozakomórkowych produktów metabolizmu w podłożu agarowym

    Reference: http://www.borgis.pl/czytelnia/nst20000103.php
    Reference: http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2004/2688.htm
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44
Grading comment
dziękuję bardzo, dziękuję również Piotrowi i pozdrawiam

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Wargan: zdecydowanie lepsza polszczyzna :-)
4 hrs
  -> dzięki :)