KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

butylated hydroxyanisole

Polish translation: Butylohydroksyanizol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:butylated hydroxyanisole
Polish translation:Butylohydroksyanizol
Entered by: xxxjerryk

15:39 Jun 5, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemia
English term or phrase: butylated hydroxyanisole
antioxidant that prevents rancidity in oils, cereals, potato chips, gum
Monika Rozwarzewska
Poland
Butylohydroksyanizol
Explanation:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... Sodium erythorbate, przeciwutleniacz.
E 320, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... Sodium erythorbate, przeciwutleniacz.
E 320, Butylohydroksyanizol (BHA), Butylated hydroxyanisole ...
www.portalmed.pl/xml/prawo/r2001/010072s - 101k - Kopia - Podobne strony

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... technicznych w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... przeciwutleniacz.
E 320. Butylohydroksyanizol (BHA). Butylated hydroxyanisole (BHA). ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0072.htm - 101k - Kopia - Podobne strony
(BHA), Butylated hydroxyanisole ...
www.portalmed.pl/xml/prawo/r2001/010072s - 101k - Kopia - Podobne strony

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... technicznych w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... przeciwutleniacz.
E 320. Butylohydroksyanizol (BHA). Butylated hydroxyanisole (BHA). ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0072.htm - 101k - Kopia - Podobne strony
Selected response from:

xxxjerryk
Grading comment
ogromnie dziękuję, także za te bardzo cenne dla mnie linki. Włosy się na głowie prostują, co my jemy!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Butylohydroksyanizolxxxjerryk
4butyl-hydroksyanizol AE 321
Jakub Szacki


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Butylohydroksyanizol


Explanation:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... Sodium erythorbate, przeciwutleniacz.
E 320, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... Sodium erythorbate, przeciwutleniacz.
E 320, Butylohydroksyanizol (BHA), Butylated hydroxyanisole ...
www.portalmed.pl/xml/prawo/r2001/010072s - 101k - Kopia - Podobne strony

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... technicznych w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... przeciwutleniacz.
E 320. Butylohydroksyanizol (BHA). Butylated hydroxyanisole (BHA). ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0072.htm - 101k - Kopia - Podobne strony
(BHA), Butylated hydroxyanisole ...
www.portalmed.pl/xml/prawo/r2001/010072s - 101k - Kopia - Podobne strony

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2000 r. w ...
... technicznych w środkach spożywczych i używkach (Monitor Polski Nr ... przeciwutleniacz.
E 320. Butylohydroksyanizol (BHA). Butylated hydroxyanisole (BHA). ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0072.htm - 101k - Kopia - Podobne strony


xxxjerryk
Grading comment
ogromnie dziękuję, także za te bardzo cenne dla mnie linki. Włosy się na głowie prostują, co my jemy!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: w każdym razie różne zestawienia dodatów "E" potwierdzają.
14 mins
  -> many thanks

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
butyl-hydroksyanizol AE 321


Explanation:
js


    Reference: http://www.poradnikmedyczny.pl
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: to jedyny link, w którym ten związek występuje jako "AE 321". Wszędzie to E 320. Błąd?
13 mins
  -> OK, ale E321 mozna chyba pominac?