KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate

Polish translation: (2-etyloheksylo)alkiloditiofosforan cynku


09:35 Sep 16, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate
Zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate was evaluated in an oral reproductive toxicity screening test in rats.
kgas
Poland
Polish translation:(2-etyloheksylo)alkiloditiofosforan cynku
Explanation:
przedrostek di- odnosi się tu wyłącznie do tio- i, któtko mówiąc, oznacza taki fosforan, w którym zamiast dwóch atomów węgla są dwa atomy siarki.
A cały związek to taki alkiloditiofosforan cynku, w którym do alkilu dołączona jest grupa 2-etyloheksylowa
Selected response from:

leff
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(2-etyloheksylo)alkiloditiofosforan cynku
leff
4dialkilowy(C3,C6)ditiofosfat cynku
elzbieta jatowt
32-etylo-heksylo-alkiloditiofosforan cynkuMTG_tlumaczenia


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate
2-etylo-heksylo-alkiloditiofosforan cynku


Explanation:
jak sądzę

MTG_tlumaczenia
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 59

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate
(2-etyloheksylo)alkiloditiofosforan cynku


Explanation:
przedrostek di- odnosi się tu wyłącznie do tio- i, któtko mówiąc, oznacza taki fosforan, w którym zamiast dwóch atomów węgla są dwa atomy siarki.
A cały związek to taki alkiloditiofosforan cynku, w którym do alkilu dołączona jest grupa 2-etyloheksylowa

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Z nawiasem.
5 hrs

agree  jacek o: przypuszczam, że w oryginale powinno być raczej dithiophosphate, choć w googlu też się trafia (choć znacznie rzadziej) pisane z s
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zinc alkyl (2-ehtylhexyl) dithiosphosphate
dialkilowy(C3,C6)ditiofosfat cynku


Explanation:
(dialkilowy =ethyl(C3) i hexyl(C6)ditiofosfat cynku, przedrostek di oznacza ,ze wiązanie dotyczy tego samego atomu.

--------------------------------------------------
Note added at 2 jours12 heures (2007-09-18 21:39:40 GMT)
--------------------------------------------------

jakos honorowo nikt nie zauwazyl, ze napisalam diakilowy(C3,C6) zamiast C2,C6 ;C2 oznacza ,ze alkil zawiera tylko dwa atomy wegla (jak etyl); C6, szesc jak heksyl.Odrazu mowie, nie o punkty chodzi tylko o pomoc.myslalam,ze zasugeruje komus dobra ideje. Thiofosfat jest to fosforan, w ktorym jeden lub wiecej atomow tlenu zostalo zastapionych przez atom siarki. jest to wspolczesne osiagniecie chemii.pozostaje problem czy pozostawiamy termin tak jak zostal utworzony po udanym i uzytecznym procesie chemicznym, czy go spolszczamy(tiofosforan), ja mysle, ze w terminologii europejskiej lepiej tiofosfat.Co sadza inni?

elzbieta jatowt
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: fosfat?//w guglu można znaleźć też alkochol i aldechyd
3 hrs
  -> fosfaty mozna zobaczyc w polskim googlu, jedynie co znalazlam inaczej jak napisalam, to thiofosfat, po" t "jest litera h