KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

floating absorbents

Polish translation: materiał chłonny unoszący się na powierzchni rozlewu


17:51 Feb 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: floating absorbents
From Safety Data Sheet

Collect spilled product by absorbing with specific floating absorbents.
Kasiunia
Polish translation:materiał chłonny unoszący się na powierzchni rozlewu
Explanation:
Propozycja
Selected response from:

Grzegorz Mysiński
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2materiał chłonny unoszący się na powierzchni rozlewuGrzegorz Mysiński
4absorbent pływający
Marian Krzymiński


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
materiał chłonny unoszący się na powierzchni rozlewu


Explanation:
Propozycja


    Reference: http://darwin.bio.uci.edu/~sustain/global/sensem/S98/Aynechi...
    Reference: http://tinyurl.com/3d5jm9
Grzegorz Mysiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 79
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: nietonący materiał chłonny
5 hrs
  -> dzięki, krótsze lepsze

agree  Dilshod Madolimov
21 hrs

3 days48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
absorbent pływający


Explanation:
PŁYWANIE (fiz.)
unoszenie się ciała na powierzchni lub wewnątrz cieczy; gdy siła wyporu jest zrównoważona przez ciężar ciała pływającego oraz środek wyporu i środek ciężkości ciała leżą na jednej prostej pionowej, to pozostaje ono w spoczynku (w stanie równowagi); trwałość tej równowagi zależy od wzajemnego położenia środka wyporu i środka ciężkości oraz tzw. osi pływania
absorbent pochłaniacz, substancja absorbująca.
absorbować chem., fiz. pochłaniać, wiązać chemicznie; zajmować, interesować, pochłaniać uwagę, zaprzątać czas.
absorpcja chłonność; wchłanianie; rozpuszczanie jednej substancji w drugiej.



    Reference: http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=156605
    Reference: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/40F48333ADAB47414125...
Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 164