KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

FD&C

Polish translation: barwniki FD&C


13:50 Apr 7, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / żywienie
English term or phrase: FD&C
Składniki preparatu dla zwierząt: sea salt, sodium chloride, sulfur, calcium sulfate, vegetal extrait, mare urine, algae, *FD&C* + sodium sulphate, calcium, phosphorus, magnesium, potassium, vit: A-D-E.

FD&C to przewaznie US Federal Food, Drug, and Cosmetic Act. Pojawia sie w nazwach np "FD&C Yellow No. 5"="Tartrazine"="E102"="żółcień żywnościowa 5" (http://pl.wikipedia.org/wiki/Tartrazyna).

Ale tu? Z tym plusem i siarczanem sodu?
Agnieszka Hamann
Poland
Polish translation:barwniki FD&C
Explanation:
Plus oznacza, albo że jest kilka barwników, albo że pozostałe składniki są dodatkowe (może w małych ilościach).

http://tinyurl.com/4moxth

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-04-08 11:38:23 GMT)
--------------------------------------------------

Może w momencie pisania tekstu autor nie wiedział dokładnie/na pewno, jaki to będzie barwnik? Podobny przypadek:

Pozostałe składniki: mikrokrystaliczna celuloza, żelatyna, barwnik FD&C i dwutlenek tytanu Nie zawiera efedryny!
http://tinyurl.com/3z4noo

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-04-08 11:44:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ja bym przetłumaczył to tak:
- barwnik FD&C + siarczan sodu... LUB
- barwniki FD&C + siarczan sodu...
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3barwniki FD&CPolangmar
3Food Drug and Cosmeticsliz askew


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fd&c
Food Drug and Cosmetics


Explanation:
Eafus
FD&C COLORS (Food Drug and Cosmetics) refer to colors defined as a pigment or dye. .... by mixing hot solutions of ferrous sulfate and sodium fumarate. I ...
www.eafus.com/newindex.asp?message=alphaSearch&index=F - 74k - Cached - Similar pages

I know it's not Polish, but it's a start ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-07 16:12:06 GMT)
--------------------------------------------------

ngentaConnect The Safety and Regulatory Status of Food, Drug and ...
The Safety and Regulatory Status of Food, Drug and Cosmetics Colour Additives Exempt from Certification. Authors: Hallagan J.B.; Allen D.C.; Borzelleca J.F. ...
www.ingentaconnect.com/content/els/02786915/1995/00000033/0... - Similar pages

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-07 16:13:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ustawa Federalna o żywności, lekach i kosmetykach z 1938r.
Federal Food, Drug, and Cosmetic (FD&C) Act of 1938



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-07 16:15:36 GMT)
--------------------------------------------------

FDA/CFSAN - Informator O Nowych Przepisach Agencji D/S Żywności I ...
Ustawa o Bezpieczeństwie Zdrowia Publicznego oraz Zapobieganiu i Reagowaniu .... i innych wynikających z Federalnej Ustawy o Żywności, Lekach i Kosmetykach. ...
www.cfsan.fda.gov/~dms/plfsbt12.html - 31k - Cached - Similar pages
Dzisiaj jest: 2008-04-01 BIP Strona Główna Mapa serwisu Jesteś w ...
Ostateczne wdrożenie przepisów Ustawy o walce z bioterroryzmem – 12 sierpnia 2004 r. ... 810(a) odrębnej ustawy federalnej o żywności, lekach i kosmetykach ...
www.minrol.gov.pl/DesktopModules/Announcement/ViewAnnouncem... - 25k - Cached - Similar pages
[PDF]
W Ochronie Dostarczanej Żywności
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
punktu widzenia bezpieczeństwa żywności, jak i innych wynikających z Federalnej. Ustawy o Żywności, Lekach i Kosmetykach. Nie będą one miały także wpływu na ...
www.minrol.gov.pl/FileRepozytory/FileRepozytoryShowImage.as... - Similar pages
SUBSTANCJE DODATKOWE DO ZYWNOSCI
Ustawa Federalna o żywności, lekach i kosmetykach z 1938r. Federal Food, Drug, and Cosmetic (FD&C) Act of 1938. Ustawa Federalna upoważnia Urząd ds. ...
www.halat.pl/dodatki.html - 88k - Cached - Similar pages

liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ale co z tym plusem i siarczanem sodu?


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
barwniki FD&C


Explanation:
Plus oznacza, albo że jest kilka barwników, albo że pozostałe składniki są dodatkowe (może w małych ilościach).

http://tinyurl.com/4moxth

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-04-08 11:38:23 GMT)
--------------------------------------------------

Może w momencie pisania tekstu autor nie wiedział dokładnie/na pewno, jaki to będzie barwnik? Podobny przypadek:

Pozostałe składniki: mikrokrystaliczna celuloza, żelatyna, barwnik FD&C i dwutlenek tytanu Nie zawiera efedryny!
http://tinyurl.com/3z4noo

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-04-08 11:44:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ja bym przetłumaczył to tak:
- barwnik FD&C + siarczan sodu... LUB
- barwniki FD&C + siarczan sodu...

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1719
Grading comment
Dziękuję :-)
Notes to answerer
Asker: Tak, jest to jakaś możliwość. Spacje są po obu stronach plusa. Tylko że wtedy FD&C jest niekompletne, bo dalej powinno być "#5" lub "Yellow No.5".