KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

temperature bath

Polish translation: łaźnia laboratoryjna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:temperature bath
Polish translation:łaźnia laboratoryjna
Entered by: Polangmar

06:53 Apr 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: temperature bath
calibration and documenting tools:
temperature bath/ pressure controller
-workstation
-pocket interface
-3rd party calibrator support
plotka
łaźnia labolatoryjna
Explanation:
Łaźnia – sprzęt laboratoryjny pośredniczący w ogrzewaniu lub chłodzeniu naczyń laboratoryjnych (wraz z ich zawartością). Łaźnia jest naczyniem wypełnionym odpowiednią substancją. Substancja ta może być nagrzewana przez zewnętrzne źródło ciepła w celu przekazywania tego ciepła dalej, poprzez ścianki naczynia laboratoryjnego do podgrzewanej substancji lub przeciwnie, może ona odbierać ciepło od substancji. Naczynie laboratoryjne jest zanurzone lub też otoczone substancją przekazującą ciepło z możliwie wszystkich stron.
http://tinyurl.com/3u7sjp

10800 wystąpień w mianowniku liczby pojedynczej
http://tinyurl.com/4gu2m6

Łaźnia termiczna wygląda na odpowiednik "thermal bath" ( http://je.pl/m2t0 ) i w takim znaczeniu głównie występuje:
- w liczbie pojedynczej ("łaźnia termiczna" - http://je.pl/b0gz ) 4 wystąpienia (z czego 3 w tym samym dokumencie zatytułowanym "VI. Urządzenia laboratoryjne", a więc tak naprawdę tylko 2) w znaczeniu "łaźnia laboratoryjna", a 10 w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w liczbie mnogiej ("łaźnie termiczne" - http://je.pl/b0gz ) wszystkie 11 wystąpień w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w dopełniaczu lp. ("łaźni termicznej" - http://je.pl/c48u ) wszystkie 4 wystąpienia w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w dopełniaczu lm. ("łaźni termicznych" - http://je.pl/lh9x ) oba wystąpienia w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję wszystkim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1łaźnia labolatoryjnaPolangmar
4łaźnia termiczna
Tomasz Poplawski


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łaźnia termiczna


Explanation:
dla potwierdzenia:
http://tinyurl.com/48wxs8

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: thx


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
łaźnia labolatoryjna


Explanation:
Łaźnia – sprzęt laboratoryjny pośredniczący w ogrzewaniu lub chłodzeniu naczyń laboratoryjnych (wraz z ich zawartością). Łaźnia jest naczyniem wypełnionym odpowiednią substancją. Substancja ta może być nagrzewana przez zewnętrzne źródło ciepła w celu przekazywania tego ciepła dalej, poprzez ścianki naczynia laboratoryjnego do podgrzewanej substancji lub przeciwnie, może ona odbierać ciepło od substancji. Naczynie laboratoryjne jest zanurzone lub też otoczone substancją przekazującą ciepło z możliwie wszystkich stron.
http://tinyurl.com/3u7sjp

10800 wystąpień w mianowniku liczby pojedynczej
http://tinyurl.com/4gu2m6

Łaźnia termiczna wygląda na odpowiednik "thermal bath" ( http://je.pl/m2t0 ) i w takim znaczeniu głównie występuje:
- w liczbie pojedynczej ("łaźnia termiczna" - http://je.pl/b0gz ) 4 wystąpienia (z czego 3 w tym samym dokumencie zatytułowanym "VI. Urządzenia laboratoryjne", a więc tak naprawdę tylko 2) w znaczeniu "łaźnia laboratoryjna", a 10 w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w liczbie mnogiej ("łaźnie termiczne" - http://je.pl/b0gz ) wszystkie 11 wystąpień w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w dopełniaczu lp. ("łaźni termicznej" - http://je.pl/c48u ) wszystkie 4 wystąpienia w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".
- w dopełniaczu lm. ("łaźni termicznych" - http://je.pl/lh9x ) oba wystąpienia w znaczeniu "łaźnia kąpielowa".

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1719
Grading comment
dziękuję wszystkim
Notes to answerer
Asker: thx


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luiza Jude
6 hrs
  -> Dziękuję.:)