ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

membrane bag

Polish translation: woreczek membranowy, membrana

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:membrane bag
Polish translation:woreczek membranowy, membrana
Entered by: Polangmar

02:45 Nov 28, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: membrane bag
Eight organophosphorus pesticides in aqueous samples were analysed by means of membrane-assisted solvent extraction. First a 20ml extraction vial was filled with 15 ml
of aqueous sample. Then the membrane bag consisting of nonporous polypropylene was put into the vial and filled with 800ul of organic solvent.
Igoraczi
Poland
woreczek membranowy, torebka membranowa, membrana
Explanation:
Lub dłużej:
- woreczek stanowiący membranę (z nieporowatego polipropylenu)
- torebka stanowiąca membranę (z nieporowatego polipropylenu)

Proces przenikania (permeacji) przez nieporowatą membranę wynika z rozpuszczenia analitu w materiale membrany a o szybkości permeacji decyduje współczynnik podziału danego analitu pomiędzy fazę donorową, jaką jest matryca próbki, a membraną.
http://tinyurl.com/6h8ek6

99. Modelowanie transportu masy w membranach porowatych i nieporowatych
http://www2.fct.put.poznan.pl/dypl_ipc.htm
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4woreczek membranowy, torebka membranowa, membranaPolangmar
3woreczek [z błony] polipropylenowy
geopiet


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
woreczek [z błony] polipropylenowy


Explanation:
Główne zastosowania PP [polipropylen] są następujące:
przemysł chemiczny i farmaceutyczny: przewody do wody i cieczy agresywnych, zbiorniki, wykładziny, naczynia laboratoryjne,

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
woreczek membranowy, torebka membranowa, membrana


Explanation:
Lub dłużej:
- woreczek stanowiący membranę (z nieporowatego polipropylenu)
- torebka stanowiąca membranę (z nieporowatego polipropylenu)

Proces przenikania (permeacji) przez nieporowatą membranę wynika z rozpuszczenia analitu w materiale membrany a o szybkości permeacji decyduje współczynnik podziału danego analitu pomiędzy fazę donorową, jaką jest matryca próbki, a membraną.
http://tinyurl.com/6h8ek6

99. Modelowanie transportu masy w membranach porowatych i nieporowatych
http://www2.fct.put.poznan.pl/dypl_ipc.htm


Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1634
Grading comment
dziękuje