ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

1- carboxylactulose

Polish translation: kwas 2-keto-laktobionowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:1- carboxylactulose
Polish translation:kwas 2-keto-laktobionowy
Entered by: damien2

11:05 Dec 30, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Chemistry; Chem Sci/Eng / oxidation of lactose
English term or phrase: 1- carboxylactulose
catalytic oxidation reaction of lactose to sodium lactobionate and 1-carboxylactulose
damien2
kwas 2-keto-laktobionowy
Explanation:
jest to produkt utleniania kolejno: cukru mlecznego laktozy do kwasu laktobionowego, a następnie do jego pochodnej z grupą ketonową przy 2-gim węglu, czyli powstaje w wyniku utleniania kwasu laktobionowego
Selected response from:

Barbara Bereza
Poland
Grading comment
Dziękuję i pozdrawiam
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
41-karboksylaktulozaJacek Olender
3kwas 2-keto-laktobionowy
Barbara Bereza
Summary of reference entries provided
2-Keto-Lactobionic Acid
M.A.B.

  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kwas 2-keto-laktobionowy


Explanation:
jest to produkt utleniania kolejno: cukru mlecznego laktozy do kwasu laktobionowego, a następnie do jego pochodnej z grupą ketonową przy 2-gim węglu, czyli powstaje w wyniku utleniania kwasu laktobionowego


Example sentence(s):
  • Fig. 4. Oxidation of lactose to Na-lactobionate and 1-carboxy lactulose (2-keto-Na-lactobionate).
  • PHA (wielohydroksykwasy) - następna generacja kwasow AHA: glukonolakton (galactose), kwas laktobionowy (lactobionic acid).

    Reference: http://www.sciencedirect.com/cache/MiamiImageURL/B6TFG-3YRW5...
    Reference: http://www.wyspa-kobiet.pl/page.php?cat=74&item=44
Barbara Bereza
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Dziękuję i pozdrawiam

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1-karboksylaktuloza


Explanation:
nie widzę przeciwwskazań żeby tak to nazwać po polsku

Jacek Olender
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 801




Reference comments


53 mins
Reference: 2-Keto-Lactobionic Acid

Reference information:
Inna nazwa tego związku. Polskiej jednak nie znalazłem :-/


    Reference: http://www.google.pl/search?q=2-Keto-Lactobionic+Acid
M.A.B.
South Africa
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90