KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

volume weight

Polish translation: tu: gęstość / masa właściwa


21:22 Feb 3, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: volume weight
at a volume weight of 0,75 kg/dm3
magdawu
Polish translation:tu: gęstość / masa właściwa
Explanation:
tu: gęstość / masa właściwa

Masa określonej objętości danego materiału nazywa się po polsku gęstość, niezależnie od użytych jednostek objętości i masy.

Ale i dla kombinacji litrów z kilogramami znajdzie się dość referencji:

http://www.google.de/search?hl=de&safe=off&q=gęstość kg/dm3&...


"Gęstość (masa właściwa) – masa jednostki objętości, dla substancji jednorodnych określana jako stosunek masy m do objętości V"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gęstość
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tu: gęstość / masa właściwa
Crannmer
5ciężar objętościowy
Michal Berski
4waga objętościowaA.G.


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ciężar objętościowy


Explanation:
.

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 131

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: ciężar ma tylko potoczne znaczenie//jednostka tego ciężaru?
35 mins
  -> obawiam się, że nia masz racji w fizyce stosuje się ciężar i masę - waga to znaczenie potoczne

neutral  Crannmer: ciężar podany w kg?
9 hrs
  -> imho chodzi o ciężar objetościowy, inaczej nasypowy

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waga objętościowa


Explanation:
Waga objętościowa wskazuje ile miejsca zajmuje przesyłka w odniesieniu do swojej wagi. ... Waga objętościowa znajduje zastosowanie zarówno w przypadku ...
www.dpd.com.pl/subpage.asp?ID_kat=2&ID=26&Mark=17&Go=27 - 27k -

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2009-02-03 21:50:14 GMT)
--------------------------------------------------

1.17. Co to jest waga objętościowa i jak naliczane są należności za przewóz lotniczy?
Należności za przewóz lotniczy naliczane są według masy brutto przesyłki. W przypadku jednak gdy objętość przesyłki przekracza 6 dm3 na każdy kilogram masy brutto wylicza się tak zwaną "wagę objętościową": dług. (cm) x szer. (cm) x wys. (cm) / 6000. Do wyliczenia należności za przewóz stosuje się "wagę objętościową" za każdym razem, gdy jej wartość jest wyższa od wartości masy brutto przesyłki.

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Chemia, inżynieria chemiczna ??? | No ale jak się ma to co wyżej do kategorii??
7 mins
  -> masa objetościowa; nie ma pojęcia cieżaru//do kategorii żle; zgadzam się

neutral  Michal Berski: waga ma tylko znaczenie potoczne
34 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tu: gęstość / masa właściwa


Explanation:
tu: gęstość / masa właściwa

Masa określonej objętości danego materiału nazywa się po polsku gęstość, niezależnie od użytych jednostek objętości i masy.

Ale i dla kombinacji litrów z kilogramami znajdzie się dość referencji:

http://www.google.de/search?hl=de&safe=off&q=gęstość kg/dm3&...


"Gęstość (masa właściwa) – masa jednostki objętości, dla substancji jednorodnych określana jako stosunek masy m do objętości V"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gęstość


Crannmer
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  M.A.B.: tak by było sądząc po jednostkach
1 hr
  -> thx

neutral  A.G.: tylko dla jednorodnego materiału, natomiast tutaj jest to ewidentnie masa (pal licho!, ciężar) nasypowa
2 hrs
  -> Gdyby asker łaskawie podała wraz z bliższym kontekstem, co i w jakich okolicznościach oraz stanie ma rzeczoną właściwość 0,75 kg/dm3, to można by było się zdecydować na gęstość, masę (nie ciężar!) nasypową, albo jeszcze na cholerawieco innego.

agree  Polangmar: Lub masa objętościowa.
11 hrs
  -> thx