KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

chrome rinse

Polish translation: chromianowanie


09:34 Feb 17, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: chrome rinse
Chodzi o przygotowanie powrzchni przed nałożeniem farby proszkowej. Steel substrates: may be simply cleaned by means of surface degreasing, or pretreated with iron, or zinc phosphate (with, or without chrome rinse) for improved performance.
Grego
Polish translation:chromianowanie
Explanation:
Czyli pasywacja w roztworze chromianów lub kwasu chromowego. W tym przypadku zanurzeniowe. Stosowane jako przygotowanie powierzchni metalu pod malowanie - warstwa podkładowa pod lakier. Poprawia odporność na korozję i lakier lepiej się trzyma.
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4chromianowanie
Joanna Rączka
4chromowanie, kąpiel chromowa
ECOlibre


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chromowanie, kąpiel chromowa


Explanation:
Chromowanie jest wykonywane za pomocą elektrolizy, zazwyczaj w kąpieli zawierającej roztwór soli chromu.


    Reference: http://tiny.pl/vzcc
ECOlibre
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Rączka: chromowanie to powlekanie chromem metalicznym, a tu chodzi o pasywację chromianową - przygotowanie powierzchni pod lakier
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chromianowanie


Explanation:
Czyli pasywacja w roztworze chromianów lub kwasu chromowego. W tym przypadku zanurzeniowe. Stosowane jako przygotowanie powierzchni metalu pod malowanie - warstwa podkładowa pod lakier. Poprawia odporność na korozję i lakier lepiej się trzyma.


    Reference: http://www.tecmet.pl/
    Reference: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3886003
Joanna Rączka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 17
Grading comment
dzięki