KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

ceteareth 20

Polish translation: ceteareth 20 lub alkohol tluszczowy ceteareth 20


12:42 May 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / Chemia
English term or phrase: ceteareth 20
składnik kosmetyku
Agnieszka Socha
Polish translation:ceteareth 20 lub alkohol tluszczowy ceteareth 20
Explanation:
W ponizszym linku, nazwe zostawiono w oryginale,

To jest przykładowy skład kremu chroniącego przed promieniami UV o faktorze SPF 15, który jako jeden z filtrów zawiera dwutlenek tytanu:
Acqua, titanium dioxide, alumina, silica, sodium polyacrylate, glyceryl stearate, ceteareth-20, ceteareth-10, cetearyl alkohol, cetyl palmitate, glycerin, c 12-15 alkyl benzonate, isopropyl palmitate, octyl methoxycinnamate, shea butter (butyrospermum parkii), grape (vitis vinifera), seed oil, sodium hyaluronate, sesame (sesamum indicum) oil, krameria trianda extract, propylene glycol, olive (olea europaea)leaf extract, cetyl alkohol, tocopheryl acetate, panthenol, dimethicone, stearyl alcohol, sodium ascorbyl phosphate, retinyl palmitate, disodium EDTA, DMDM hydantoin, iodopropyl butylcarbamate, parfum, citric acid, BHT.

patrz tez definicja ang (slownik kosmetyczny):"ceteareth-20. Fatty alcohol that is used to thicken cosmetics and keep ingredients mixed together and stable"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 13:26:23 (GMT)
--------------------------------------------------

tutaj tez nazwa ta nie jest tlumaczona:
SKŁAD
Woda, gliceryna, krzemian sodowy, sodium tallowate, ceteareth-5, sodium palmcernelate, parafina, perfumy (zapach).


Selected response from:

MonikaSojka
United Kingdom
Grading comment
Dzięki
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4eter cetostearylowy ( w nawiasie dalabym angielska nazwe)
Teresa Goscinska
3ceteareth 20 lub alkohol tluszczowy ceteareth 20
MonikaSojka
2etoksylowany alkohol cetearylowy (ceteareth 20)
vladex


Discussion entries: 4





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eter cetostearylowy ( w nawiasie dalabym angielska nazwe)


Explanation:
nie jestem jednak 100 % pewna

Heterene.com - Products List
... Hetoxol D, Cetearyl Alcohol & Ceteareth-20, white flake, EMUL, OPAC,
VISB. Hetoxol G, Stearyl Alcohol & Ceteareth-20, flake, EMUL, OPAC, VISB. ...
www.heterene.com/products/ - 26k - Cached - Similar pages



Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 21

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ceteareth 20 lub alkohol tluszczowy ceteareth 20


Explanation:
W ponizszym linku, nazwe zostawiono w oryginale,

To jest przykładowy skład kremu chroniącego przed promieniami UV o faktorze SPF 15, który jako jeden z filtrów zawiera dwutlenek tytanu:
Acqua, titanium dioxide, alumina, silica, sodium polyacrylate, glyceryl stearate, ceteareth-20, ceteareth-10, cetearyl alkohol, cetyl palmitate, glycerin, c 12-15 alkyl benzonate, isopropyl palmitate, octyl methoxycinnamate, shea butter (butyrospermum parkii), grape (vitis vinifera), seed oil, sodium hyaluronate, sesame (sesamum indicum) oil, krameria trianda extract, propylene glycol, olive (olea europaea)leaf extract, cetyl alkohol, tocopheryl acetate, panthenol, dimethicone, stearyl alcohol, sodium ascorbyl phosphate, retinyl palmitate, disodium EDTA, DMDM hydantoin, iodopropyl butylcarbamate, parfum, citric acid, BHT.

patrz tez definicja ang (slownik kosmetyczny):"ceteareth-20. Fatty alcohol that is used to thicken cosmetics and keep ingredients mixed together and stable"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 13:26:23 (GMT)
--------------------------------------------------

tutaj tez nazwa ta nie jest tlumaczona:
SKŁAD
Woda, gliceryna, krzemian sodowy, sodium tallowate, ceteareth-5, sodium palmcernelate, parafina, perfumy (zapach).





    Reference: http://www.cosmeticscop.com/learn/dictionary.asp?TYPE=SEARCH...
MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vladex: praktycznie agree: ten drugi przykład dałem jako bzdurę - albo krzemian sodowy itd., albo sodium tallowate itd. - albo tłumaczyć, albo nie
17 mins

3 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
etoksylowany alkohol cetearylowy (ceteareth 20)


Explanation:
http://www.deadsea-cosmetics.com/ingrediantsnew.htm
Ceteareth-20: Derived from cetearyl alcohol through ethoxylation. Used with the parent alcohol or with other fatty alcohols, it functions as a primary emulsifier and thickening agent.




    Reference: http://www.deadsea-cosmetics.com/ingrediantsnew.htm
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52