KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Alkyl Acrylate Crosspolymer

Polish translation: usieciowany kopolimer akrylanów alkilowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Alkyl Acrylate Crosspolymer
Polish translation:usieciowany kopolimer akrylanów alkilowych
Entered by: leff

09:21 May 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / Chemia
English term or phrase: Alkyl Acrylate Crosspolymer
składnik kosmetyku
Agnieszka Socha
Zasadowa mieszanina polimerowa akrylu
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 10:56:11 (GMT)
--------------------------------------------------

powinno byc: polimeru akrylu

Wiec Zasadowa mieszanka polimeru akrylu

Jak np.

Q akrylan/QsST akrylonitryl akrylowy/XY akseroftol ... polikondensacja/M polikondensat/QsST
polimer/QsST polimeryzowany ... JjBH zareagujący/Xxb zasadowy/XY zawiesina ...

www.elka.pw.edu.pl/ftp/mirror/ispell-pl/slownik.old/990319/...
Selected response from:

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Grading comment
Dzięki
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1usieciowany poliakrylan alkilowy
leff
2propozycja
vladex
5 -3Zasadowa mieszanina polimerowa akrylu
Miroslawa Jodlowiec


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
Zasadowa mieszanina polimerowa akrylu


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 10:56:11 (GMT)
--------------------------------------------------

powinno byc: polimeru akrylu

Wiec Zasadowa mieszanka polimeru akrylu

Jak np.

Q akrylan/QsST akrylonitryl akrylowy/XY akseroftol ... polikondensacja/M polikondensat/QsST
polimer/QsST polimeryzowany ... JjBH zareagujący/Xxb zasadowy/XY zawiesina ...

www.elka.pw.edu.pl/ftp/mirror/ispell-pl/slownik.old/990319/...


Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vladex: alkyl to nie alkalic
1 hr

disagree  leff: absolutnie nie! Skąd tu ta zasadowość?!
7 days

disagree  Jerzy Czopik: Alkyl = alkil, zasadowy = basic. Nagana nalezy sie nie tylko odpowiadajacemu, ale tez i pytajacej za zamkniecie odpowiedzi najwyrazniej w niesamowitym tempie i bez przemyslenia
7 days

22 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
propozycja


Explanation:
rzucę taki mój wymysł, może ktos się odezwie z komentarzem i ewentualnymi poprawkami...

krzyżowy (?) polimer akrylanów alkilowych

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
usieciowany poliakrylan alkilowy


Explanation:
"Pemulen® Primary Emulsifiers
These are high molecular weight, cross linked copolymers of acrylic acid and a hydrophobic comonomer."

i dalej w tym samym linku:

"Pemulen® TR-1
Designation Acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer"

To nie ma nic wspólnego z zasadowością, ani mieszaninami!


--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-01 20:58:30 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Zgodnie z wynikami dyskusji http://www.proz.com/topic/11347
wpis został zmieniony na poprawny.


    Reference: http://www.personalcare.noveoninc.com/products/pemulen.asp
leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3226 days