ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

conductivity standard

Polish translation: wzorzec przewodności

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conductivity standard
Polish translation:wzorzec przewodności
Entered by: Tomasz Kościuczuk

20:24 Apr 17, 2012
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: conductivity standard
Zapewne standard to roztwór standardowy.

Oto jedyna informacja o conductivity standards:

These solutions are standardised at 25°C and are accurate to ±1.0%. All are directly traceable to N.I.S.T. standard reference materials.

Termin pochodzi z katalogu firmy produkującej odczynniki laboratoryjne.
Tomasz Kościuczuk
Poland
wzorzec przewodności
Explanation:
IMHO.
Selected response from:

PRO-MEDIA-PRESS
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wzorzec konduktometryczny
Błażej Rychlik
3 +1wzorzec przewodności
PRO-MEDIA-PRESS


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wzorzec przewodności


Explanation:
IMHO.


    Reference: http://goo.gl/Qw67p
PRO-MEDIA-PRESS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1 A Tradovium: Zgadza się - to dobre tłumaczenie - wzorzec konduktometryczny jest równie dobry.
1 hr
  -> Dziękuję.

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wzorzec konduktometryczny


Explanation:
Wykorzystywany w konduktometrii - czyli pomiarze przewodności elektrycznej właściwej. Główny Urząd Miar nazywa wzorce do pomiarów przewodności "konduktometrycznymi materiałami odniesienia".

Example sentence(s):
  • Wytwarzanie certyfikowanych konduktometrycznych materiałów odniesienia, odtwarzające wartości przewodności elektrycznej właściwej elektrolitów z niepewnością rozszerzoną (...)

    Reference: http://labstand.com.pl/pl/Wzorce-konduktometryczne.html
    Reference: http://bip.gum.gov.pl/pl/bip/px_m53_2.pdf
Błażej Rychlik
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1 A Tradovium: Zgadza się - to dobre tłumaczenie - wzorzec przewodności jest równie dobry, ale ciut lepszy.
44 mins