KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Isopropyl Myristate

Polish translation: mirystynian izopropylu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Isopropyl Myristate
Polish translation:mirystynian izopropylu
Entered by: Jerzy Czopik

20:26 Aug 12, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Product ingredients
English term or phrase: Isopropyl Myristate
Tu cały tekst:
Ingredients Enthaarungsstreifen:
Triethylene Glycol Rosinate, Glyceryl Rosinate, Pentaerythrityl Rosinate, Colophonium
(Rosin), Triethylene Glycol, Cera Alba, BHT, Tris (Nonylphenyl) Phosphite, CI 61565
Ingredients Pflegetücher: Paraffinum Liquidum, Isopropyl Myristate, Triticum Vulgare,
Parfum, Phenoxyethanol, BHT, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben

I tłumaczenie na PL:
Sk¸adniki woskowanych plastrów depilacyjnych: (1) Trójetylenowy glikol ˝ywicy, (2) propano-1,
2, 3-triyl kalafonii, (3) pentaerytrytyl kalafoni, (4) kalafonia (˝ywica), (5) trójetylenowy glikol, (6)
wosk bia¸y, (7) butylohydroksytoluol, (8) trój (nonylofenol) fosforyn, (9) CI 61565
Sk¸adniki chusteczek piei´gnacyjnych: (1) Ciek¸a parafina, (2) eter muszkato¸owca (myristynian)
izopropylu, (3) pszenica zwyczajna, (4) perfum, (5) fenoksyetanol, (6) butylohydroksytoluol, (7)
zwiŕzki konserwujŕce kwasu parabanowego: metylowe, butylowe, etylowe i propylowe

Czy to się aby czyma kupy? Bo ja uczciwie mówiąc rozumiem z tego "nur Bahnhof", jak zwykli mawiać niemiaszkowie...

Many thanks from mountain
Jerzy Czopik
Germany
mirystynian izopropylu
Explanation:
W kazdym razie NIE "eter muszkatołowca (myristynian)izopropylu" :-)


Isopropyl myristate - mirystynian izopropylu, IPM, C17H34O2, CH3(CH2)12COOCH(CH3)2; syn. nazwy: tetradecanoic acid 1-methylethyl ester (ester metyletylowy kwasu tetradekanoinowego), myristic acid isopropyl ester.
Pod względem chemicznym jest to ester alkoholu izopropylowego i kwasu mirystynowego - CH3(CH2)12COOH (kwas tłuszczowy nasycony, 14-węglowy).
http://www.pwsz.krosno.pl/~henroz/informacje_lipiec.html
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Pojdzie na Ciebie - byly cztery, po dwa na kazde z Was - bardzo mi pomogliscie

Dziekuje
J.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mirystynian izopropylowy
leff
4 +1mirystynian izopropylu
Natalie


Discussion entries: 5





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
isopropyl myristate
mirystynian izopropylu


Explanation:
W kazdym razie NIE "eter muszkatołowca (myristynian)izopropylu" :-)


Isopropyl myristate - mirystynian izopropylu, IPM, C17H34O2, CH3(CH2)12COOCH(CH3)2; syn. nazwy: tetradecanoic acid 1-methylethyl ester (ester metyletylowy kwasu tetradekanoinowego), myristic acid isopropyl ester.
Pod względem chemicznym jest to ester alkoholu izopropylowego i kwasu mirystynowego - CH3(CH2)12COOH (kwas tłuszczowy nasycony, 14-węglowy).
http://www.pwsz.krosno.pl/~henroz/informacje_lipiec.html


Natalie
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 223
Grading comment
Pojdzie na Ciebie - byly cztery, po dwa na kazde z Was - bardzo mi pomogliscie

Dziekuje
J.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
1 min

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
isopropyl myristate
mirystynian izopropylowy


Explanation:
"Mirystynian izopropylu cz. farm"
http://www.inter-cr.pl/oferta_chemiczna/oferta/o_20040.shtml

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie: :-)
7 mins