KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

How long has it been out?

Polish translation: kiedy to było?


20:53 Feb 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: How long has it been out?
zdanie ma podwójne znaczenie: 1. Jak długo nie świeci żarówka? (jak dawno się spaliła) 2. Ile lat ma ten film? (jak dawno został wypuszczony). Chodzi o takie przetłumaczenie zdania, żeby zachować tę dwuznaczność :)
Dorota Nowakówna
Poland
Polish translation:kiedy to było?
Explanation:
po prostu :) chyba tylko tak można zachować dwuznaczność.

ale może to nie jest konieczne? jeśli ta dwuznaczność dalej nie odgrywa żadnej roli, to zastanowiłabym się, czy nie zamienić jej na jednoznaczność i nie sprofilować pytania konkretnie na żarówkę bądź film, zależnie od tego, w którą stronę dialog się dalej rozwija.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-02-25 17:45:24 GMT)
--------------------------------------------------

Kiedy to było - w domyśle: w kinie, czy w telewizji, skoro wcześniej mowa jest o filmie. Ale oczywiście zależy, jak dokładnie ten dialog wygląda
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za główkowanie. Na pomysł naprowadziła mnie odp. allp - zwykle proste jest najtrafniejsze - tyle, że musiałam wkomponować inne pytanie: "Jak dawno?" (jak dawno się spaliła żarówka/zrobiono ten film).
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kiedy to było?
allp
3kiedy się wypaliła?
Michał Wiśniewski
3jak długo jest spalona/przepalona?
Andrzej Mierzejewski
3Jak długo to trwa?
petrolhead
2jak dlugo tak grasz?mrall


Discussion entries: 11





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
how long has it been out?
kiedy się wypaliła?


Explanation:
Jeżeli treść tego filmu nie jest ważna (pojawia się tylko raz) to można na praykład zmienić jego treść na to że bohaterka wymieniała żarówkę i się zapaliło jej się ubranie, albo ona sama - na to męszczyzna - "kiedy się wypaliła?"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-24 23:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

Wiedziałem, że mam dzisiaj kaca ale nie wiedziałem że on u mnie dysgrafię powoduje... :)

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
how long has it been out?
Jak długo to trwa?


Explanation:
Jak długo się z tym męczysz?
Jak długo tak masz?

petrolhead
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
how long has it been out?
jak długo jest spalona/przepalona?


Explanation:
IMO chodzi tylko o żarówkę: How long has it been out of order?

Z informacji podanych przez askerkę IMO nie wynika, aby to zdanie dotyczyło również filmu. Gdyby askerka podała dłuższy fragment dialogu, być może zmieniłbym zdanie.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 50

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
how long has it been out?
kiedy to było?


Explanation:
po prostu :) chyba tylko tak można zachować dwuznaczność.

ale może to nie jest konieczne? jeśli ta dwuznaczność dalej nie odgrywa żadnej roli, to zastanowiłabym się, czy nie zamienić jej na jednoznaczność i nie sprofilować pytania konkretnie na żarówkę bądź film, zależnie od tego, w którą stronę dialog się dalej rozwija.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-02-25 17:45:24 GMT)
--------------------------------------------------

Kiedy to było - w domyśle: w kinie, czy w telewizji, skoro wcześniej mowa jest o filmie. Ale oczywiście zależy, jak dokładnie ten dialog wygląda

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111
Grading comment
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za główkowanie. Na pomysł naprowadziła mnie odp. allp - zwykle proste jest najtrafniejsze - tyle, że musiałam wkomponować inne pytanie: "Jak dawno?" (jak dawno się spaliła żarówka/zrobiono ten film).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathy O: w przypadku dwuznacznosci
2 hrs
  -> dzięki!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
how long has it been out?
jak dlugo tak grasz?


Explanation:
bo to jest jej gra, przeniesienie zapamietanej sceny z filmu na swoje podworko, ale bez zagrania do konca, boc na filmie aktor sie rozchorowal po wymianie zarowki.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2006-02-25 18:45:47 GMT)
--------------------------------------------------

no to moze: dlugo trwa ta gra?

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-02-25 18:56:09 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze inaczej: dlugo trwa taki stan?

mrall
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  allp: IMO nadinterpretacja i już w ogóle nie wiadomo o co chodzi, co ona ma niby grać :)
23 mins
  -> wyjasnilem wyzej i popatrz: kobieta mówi, że czuje się tam, jak w filmie,