ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

borderline personality disorder

Polish translation: zaburzenia typu borderline/BPD

10:34 Dec 8, 2006
English to Polish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / medicine
English term or phrase: borderline personality disorder
Najpierw pada pytanie: What does this unit do with borderlines?
Odpowiedz: We prefer not to use that label on this unit. Nearly all so-called "borderline personality disorders" have a history of sexual abuse.
(rzecz sie dzieje w szpitalu na oddziale psychiatrycznym)
jodelka
Polish translation:zaburzenia typu borderline/BPD
Explanation:
nie tłumacz "borderline", tak się używa po polsku, mówi się też o osobowości typu borderline

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-12-08 12:41:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://tiny.pl/9msp

"Pograniczne zaburzenie" też się pojawia czasem, ale BPD/borderline jest używane znacznie częściej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pograniczne_zaburzenie_osobowoś...

Specjalistyczny portal medyczny:
prospektywne na grupie 344 pacjentów.
• Nasilenie impulsywności u osób z BPD »
Wyniki badania, jednoznacznie potwierdzające, że u osób z zaburzeniami osobowości typu borderline (borderline personality disorder, BPD) z wiekiem spada nasilenie zachowań impulsywnych, są kolejnym argumentem, częściowo popierającym hipotezę jakoby nasilenie BPD ulegało z wiekiem swego rodzaju ‘wypaleniu’. Badanie przeprowadzono na grupie 123 osób z BPD.

• Życie na granicy - osobowość typu borderline
Osobowość typu borderline (borderline personality disorder, BPD) jest poważnym zaburzeniem psychicznym charakteryzującym się głęboką niestabilnością emocji, zachowań, relacji międzyludzkich i obrazu samego siebie.
http://tiny.pl/9msn
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Jednak daje tutaj punkty, choc wykorzystalam w filmie obie odpowiedzi - krotsza i dluzsza ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zaburzenia typu borderline/BPD
allp
4(po)graniczne zaburzenia osobowościMTG_tlumaczenia


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(po)graniczne zaburzenia osobowości


Explanation:
proszę to wpisać w google - ciekawy przegląd wyników

MTG_tlumaczenia
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaburzenia typu borderline/BPD


Explanation:
nie tłumacz "borderline", tak się używa po polsku, mówi się też o osobowości typu borderline

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-12-08 12:41:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://tiny.pl/9msp

"Pograniczne zaburzenie" też się pojawia czasem, ale BPD/borderline jest używane znacznie częściej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pograniczne_zaburzenie_osobowoś...

Specjalistyczny portal medyczny:
prospektywne na grupie 344 pacjentów.
• Nasilenie impulsywności u osób z BPD »
Wyniki badania, jednoznacznie potwierdzające, że u osób z zaburzeniami osobowości typu borderline (borderline personality disorder, BPD) z wiekiem spada nasilenie zachowań impulsywnych, są kolejnym argumentem, częściowo popierającym hipotezę jakoby nasilenie BPD ulegało z wiekiem swego rodzaju ‘wypaleniu’. Badanie przeprowadzono na grupie 123 osób z BPD.

• Życie na granicy - osobowość typu borderline
Osobowość typu borderline (borderline personality disorder, BPD) jest poważnym zaburzeniem psychicznym charakteryzującym się głęboką niestabilnością emocji, zachowań, relacji międzyludzkich i obrazu samego siebie.
http://tiny.pl/9msn


allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 95
Grading comment
Jednak daje tutaj punkty, choc wykorzystalam w filmie obie odpowiedzi - krotsza i dluzsza ;)