KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

fipper (thipper???) (pipper?)

Polish translation: ząb zastępczy/ korona tymczasowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flipper
Polish translation:ząb zastępczy/ korona tymczasowa
Entered by: jodelka

09:06 Feb 11, 2007
English to Polish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / dentistry
English term or phrase: fipper (thipper???) (pipper?)
W tekscie mam "pipper", ale facet wyraznie mowi slowo o tym brzmieniu tylko zaczynajace sie na "f". Zbadali uzebienie trupa. Koroner pokazuje detektywowi jakas rzecz i mowi: "This is a (f)pipper. Used to disguise a missing tooth. In her case , the upper right cuspid." Moze ktos wyczai o co chodzi... Licze na Was! :)
jodelka
ząb zastępczy/ korona tymczasowa
Explanation:
Nowe zęby wkłada się dopiero po upływie trzech miesięcy (implanty mocowane w żuchwie) lub od trzech miesięcy do po pół roku (w szczęce górnej). Tyle czasu potrzebuje organizm, by kość obrosła śrubę. W niektórych wypadkach możliwe jest założenie zęba zastępczego (tzw. korony tymczasowej), który zamaskuje ubytek do momentu wrośnięcia implantu w kość. Po tym czasie ząb zastępczy zostanie wymieniony na ostateczny sztuczny, dopasowany kolorem do tych prawdziwych. Cena implantu waha się od 2000 do 6000 zł.
http://www.claudia.kobieta.pl/claudia2/index.jsp?place=Lead0...

http://www.dental--health.com/flippers1.html
The major obective to the flipper is to make it look natural. It is always dipleasing to loose a front tooth. And the adage goes you don't know what you have til it's gone (fits like a glove). Flippers shouldn't be used as a permanent prosthesis but temporary.
Selected response from:

Magczer
Poland
Grading comment
Dzieki! Juz link Grzegorza mnie naprowadzil. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ząb zastępczy/ korona tymczasowaMagczer
3nizej
Olga Slattery
1dental flipper - tymczasowy zab zastepczy
Joanna Carroll


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nizej


Explanation:
jednak fipper - patrz link


    Reference: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=828019459...
Olga Slattery
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Evonymus (Ewa Kazmierczak): ale chyba nie bardzo pasuje do powyższego kontekstu
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
dental flipper - tymczasowy zab zastepczy


Explanation:
to tylko taki domysl na podstawie obrazka w zalaczonym linku. wyglada to jak proteza jednego zeba, ew. mostek zastepczy, ale dentysta nie jestem...


    Reference: http://www.mynewsmile.com/dental/dental_flipper.htm
Joanna Carroll
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flipper
ząb zastępczy/ korona tymczasowa


Explanation:
Nowe zęby wkłada się dopiero po upływie trzech miesięcy (implanty mocowane w żuchwie) lub od trzech miesięcy do po pół roku (w szczęce górnej). Tyle czasu potrzebuje organizm, by kość obrosła śrubę. W niektórych wypadkach możliwe jest założenie zęba zastępczego (tzw. korony tymczasowej), który zamaskuje ubytek do momentu wrośnięcia implantu w kość. Po tym czasie ząb zastępczy zostanie wymieniony na ostateczny sztuczny, dopasowany kolorem do tych prawdziwych. Cena implantu waha się od 2000 do 6000 zł.
http://www.claudia.kobieta.pl/claudia2/index.jsp?place=Lead0...

http://www.dental--health.com/flippers1.html
The major obective to the flipper is to make it look natural. It is always dipleasing to loose a front tooth. And the adage goes you don't know what you have til it's gone (fits like a glove). Flippers shouldn't be used as a permanent prosthesis but temporary.


Magczer
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzieki! Juz link Grzegorza mnie naprowadzil. :)