KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

lived by the tooth

Polish translation: wojowała zębami...


21:00 Nov 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: lived by the tooth
Sue lived by the tooth, and her battered skeleton seems to show that she died by it as well, until you take a closer look.

Sue to t-rex. :)
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:wojowała zębami...
Explanation:
i od zębów zginęła

analogicznie do szabli

albo, odchodząc nieco:

pożerała innych i sama została pożarta

żywiła się innymi i skończyła jako pożywienie/posiłek

odchodząc jeszcze dalej:

polowała na innych i sama została upolowana
Selected response from:

*eva*
United Kingdom
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1wojowała zębami...
*eva*
3żyła dzięki zębom
allp
3walczyła o przeżycie przy pomocy zębów
iseult
3zarabiała na życie zębami... i od nich zginęłaMariusz Moryl


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zarabiała na życie zębami... i od nich zginęła


Explanation:
Może tak? Idealnie to się chyba nie da, a tak, to chociaż odrobina humoru... Ja nie wiem niestety, czy tam humor w ogóle pasuje...


Mariusz Moryl
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wojowała zębami...


Explanation:
i od zębów zginęła

analogicznie do szabli

albo, odchodząc nieco:

pożerała innych i sama została pożarta

żywiła się innymi i skończyła jako pożywienie/posiłek

odchodząc jeszcze dalej:

polowała na innych i sama została upolowana

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
walczyła o przeżycie przy pomocy zębów


Explanation:
i od nich też zginęła...

w tę samą stronę co eva, tyle, że oddając trochę zwierzęcą naturę... (bo chyba o zwierzę chodzi)


    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...
iseult
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
żyła dzięki zębom


Explanation:
i przez nie zginęła

albo: zęby pozwalały jej przeżyć (i zadały śmierć)

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111