KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

to come from old Southern money

Polish translation: wywodził się ze starego rodu posiadaczy (ziemskich) z Południa


17:08 Aug 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: to come from old Southern money
He also came from old Southern money and was fabulously wealthy.

Rozumiem, o co chodzi, ale brakuje mi pomysłu, jak to równie ładnie ująć.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:wywodził się ze starego rodu posiadaczy (ziemskich) z Południa
Explanation:
może tak
Selected response from:

MateuszJ
Grading comment
To ja jednak zostanę przy "wywodził się ze starego rodu plantatorów". Bardzo wszystkim dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wywodził się ze starego rodu posiadaczy (ziemskich) z PołudniaMateuszJ
4pochodził z bynajmniej nie nuworyszowskiej rozdziny z Południa...
Rafal Piotrowski
3pochodzi z tradycyjnej rodziny feudalow z PoludniaEnsor


Discussion entries: 3





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to come from old southern money
pochodził z bynajmniej nie nuworyszowskiej rozdziny z Południa...


Explanation:
One of possibilitites; zapowiada się ciekawy konkurs! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2004-08-01 18:05:26 GMT)
--------------------------------------------------

+ naturalnie \"z tradycjami\", to adhere to the register. Raczej nie ze \"starej\".

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
to come from old southern money
wywodził się ze starego rodu posiadaczy (ziemskich) z Południa


Explanation:
może tak

MateuszJ
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
To ja jednak zostanę przy "wywodził się ze starego rodu plantatorów". Bardzo wszystkim dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
to come from old southern money
pochodzi z tradycyjnej rodziny feudalow z Poludnia


Explanation:
pochodzil z dawnych/starych feudalow / plantatorow z Poludnia i byl bajecznie bogaty

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rafal Piotrowski: "Feudał", IMHO, jest zbyt historyczne i nie do końca przystające semantycznie. Nie żebym sie czepiał, ale w końcu mamy 2 a.m. on Sunday :-) Ehm, Monday...
4 mins
  -> uwazasz, ze francuskie 'nouveau riche' przystaje semantycznie lepiej do Anglosasow gnebiacych murzynow na plantacjach 200 lat temu? Czas tez jest wzgledny, bo u mnie jest 9 rano...