KudoZ home » English to Polish » Computers: Software

rollover counter

Polish translation: licznik modulo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rollover counter
Polish translation:licznik modulo
Entered by: Tradeusz

14:23 Mar 30, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / computer science
English term or phrase: rollover counter
rollover counter that increments every time a Function Code 3 is seen addressed to this slave
Tradeusz
licznik modulo
Explanation:
używane (60 gugli),
dokładnie o to chodzi:
modulo n oznacza, że po osi±gnięciu liczby n licznik jest zerowany;

elektronika:
Politechnika
Laboratorium techniki cyfrowej. Licznik modulo 12-13. 1.Tre¶ć zadania: ... Rys.1 Licznik
modulo12-13 asynchroniczny. Rys.2 Synchroniczny licznik modulo 12-13.
student.eduforum.pl/laborki/pz/elektrotechnika/ cyfra/licznikmodulo1213.htm

... Układ nadaje się również dla pocz±tkuj±cych. Opis działania układu. "Sercem"
układu (rys. 1) jest scalony licznik modulo 7 z dekoderem typu CD4022. ...
www.elektroda.pl/dla_domu/zamekszyfrowy.html

w matematyce też powszechnie używane
(choć może akurat nie liczniki), w programowaniu jest "dzielenie modulo"...
Selected response from:

Wit
Grading comment
Thank YOU !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4licznik modulo
Wit
4przekręcenie licznika
Lucyna Długołęcka


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przekręcenie licznika


Explanation:
Gdy osięgnięta zostanie dana wartość, np. 200, 300, licznik zostaje "przekręcony", inaczej zwie się to efektem "roll-over".

Lucyna Długołęcka
Poland
Native speaker of: Polish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licznik modulo


Explanation:
używane (60 gugli),
dokładnie o to chodzi:
modulo n oznacza, że po osi±gnięciu liczby n licznik jest zerowany;

elektronika:
Politechnika
Laboratorium techniki cyfrowej. Licznik modulo 12-13. 1.Tre¶ć zadania: ... Rys.1 Licznik
modulo12-13 asynchroniczny. Rys.2 Synchroniczny licznik modulo 12-13.
student.eduforum.pl/laborki/pz/elektrotechnika/ cyfra/licznikmodulo1213.htm

... Układ nadaje się również dla pocz±tkuj±cych. Opis działania układu. "Sercem"
układu (rys. 1) jest scalony licznik modulo 7 z dekoderem typu CD4022. ...
www.elektroda.pl/dla_domu/zamekszyfrowy.html

w matematyce też powszechnie używane
(choć może akurat nie liczniki), w programowaniu jest "dzielenie modulo"...

Wit
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank YOU !