KudoZ home » English to Polish » Computers: Systems, Networks

network patching

Polish translation: zabezpieczanie (wrażliwych punktów) sieci


16:27 Jul 3, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: network patching
Szafa serwerowa - całe zdanie w oryginale brzmi:

Cabinet Innovation – Designed Specifically for Network Switching and Patching Applications

mam już "network switching" brakuje mi "network patching" bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Polish translation:zabezpieczanie (wrażliwych punktów) sieci
Explanation:
... albo po prostu "łatanie (dziur w) sieci", tj. zabezpieczanie jej np. przed atakami wirusów itp. środkami programowymi (i nie tylko).

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-03 19:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

"Network switching" to realizacja połączeń sieciowych pomiędzy elementami sieci, np. za pomocą przełączników (switches) lub ruterów. Może ona obejmować również automatyczną rekonfigurację w przypadku awarii części sieci (podsieci) i ponowne zestawienie połączeń. Natomiast "patching" to (zwykle programowe, choć również sprzętowe) zabezpieczenie wrażliwych (lub niedostatecznie wcześniej chronionych) miejsc w sieci.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zabezpieczanie (wrażliwych punktów) sieci
Jerzy Matwiejczuk
3krosowanie połączeń sieciowych
Maciek Drobka


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krosowanie połączeń sieciowych


Explanation:
http://tinyurl.com/2b8w3z
http://tinyurl.com/yttraa

Osobiście zaryzykowałbym z krosowaniem sieci, ale to może zbyt odważne.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-03 18:40:53 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj chodzi na pewno o połączenia:
http://www.systems-support.co.uk/networking/repatching.htm

Choć rzeczywiście w internecie jest b. dużo wystąpień oznaczających 'łatanie (dziur w) sieci'.

Jednak w kontekście szaf (cabinets) jestem na 90% pewien, że chodzi o krosowanie czy jak to tam nazwać (coś jak w powyższym łączu).

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 231

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zabezpieczanie (wrażliwych punktów) sieci


Explanation:
... albo po prostu "łatanie (dziur w) sieci", tj. zabezpieczanie jej np. przed atakami wirusów itp. środkami programowymi (i nie tylko).

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-03 19:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

"Network switching" to realizacja połączeń sieciowych pomiędzy elementami sieci, np. za pomocą przełączników (switches) lub ruterów. Może ona obejmować również automatyczną rekonfigurację w przypadku awarii części sieci (podsieci) i ponowne zestawienie połączeń. Natomiast "patching" to (zwykle programowe, choć również sprzętowe) zabezpieczenie wrażliwych (lub niedostatecznie wcześniej chronionych) miejsc w sieci.

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 161
Grading comment
Dziekuję