KudoZ home » English to Polish » Computers (general)

prime iteration register

Polish translation: główny rejestr licznikowy


18:15 Feb 20, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: prime iteration register
Brak kontekstu - lista stringów z oprogramowania do maszyny do homogenizacji.
Ewa Zmudzinska
Polish translation:główny rejestr licznikowy
Explanation:
http://tinyurl.com/2vusxw
http://tinyurl.com/3ae5fc

iteracje to kolejne przejścia pętli
licznikowy - chodzi o liczniki pętli, fachowcy będą wiedzieć o co chodzi

Swoją drogą "prime iteration register" jako takie też nie jest zbyt popularne w google...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-20 21:53:04 GMT)
--------------------------------------------------

Z http://tinyurl.com/2b26zk i http://tinyurl.com/yqr7dh:
"podanie liczby iteracji, jakie maja zostać wykonane dokonuje się poprzez zapis do jego rejestru wewnętrznego/kontrolnego"
Z tego wynika, że nie jest to licznik pętli (czyli zmienna/rejestr/obszar pamięci, przechowujacy informację informację o ilości wykonanych do tej pory powtórzeń pętli), a ilość iteracji, jaka powinna się wykonać.

Poza tym, nie odważyłbym się stwierdzić, że licznik jest synonimem rejestru. Jakby nie patrzeć są to dwa różne pojęcia i nie utożsamiałbym ich nawet w tym przypadku. Moim zdaniem fakt, że X służy jako Y nie uprawnia nas do stwierdzenia, że X i Y to synonimy.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-02-20 23:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Może zbiorę swoje argumenty, bo zrobił się bałagan:
1. licznik pętli iteracyjnej - brakuje mi określenia "rejestr"
2. rejestr iteracji - nie jest złe, ale brak trafień w google (próbowałem też odmieniać)
3. rejestr wewnętrzny/kontrolny - z tego co rozumiem, rej. wewnętrzny/kontrolny nie jest licznikiem pętli (poprzedni dopisek)
4. rejestr licznikowy - może nie jest idealne, ale wydaje mi się być najlepsze gdyż ma trochę więcej trafień w google :). Dowód poprawności:
---1. przyjmujemy, że "iteration register" to licznik pętli (tu zgadzam się z Polangmar)
---2. przyjmujemy, że "rejestr licznikowy" to "counter register"
---3. z http://pl.wikipedia.org/wiki/Asembler_x86 wiemy, że rejestrem licznikowym jest ECX
---4. na podstawie http://tinyurl.com/3ym4tx wiążemy ECX z licznikiem pętli, w ten sposób dochodząc do "iteration register" :)))
Selected response from:

szymonk
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3główny rejestr licznikowyszymonk
3pierwotny/początkowy licznik pętli iteracyjnej, pierwotny/początkowy rejestr iteracjiPolangmar


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pierwotny/początkowy licznik pętli iteracyjnej, pierwotny/początkowy rejestr iteracji


Explanation:
Może tak.

http://tinyurl.com/yt26f6
http://tinyurl.com/2cl9fx

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2008-02-20 19:10:57 GMT)
--------------------------------------------------

Podałem wersję skróconą - można dłużej:
- rejestr wewnętrzny liczby iteracji
- rejestr kontrolny liczby iteracji

http://tinyurl.com/2b26zk
http://tinyurl.com/yqr7dh

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2008-02-20 19:14:28 GMT)
--------------------------------------------------

To znaczy można by, gdybyśmy wiedzieli coś więcej o tym rejestrze iteracji - przy braku kontekstu chyba lepiej nic nie dodawać.:)

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: Może i dobrze, ale z linkami nie ma co ściemniać: http://tinyurl.com/yulvua ||Ciut lepiej...
20 mins
  -> Dwa u góry, a tu trzeci: http://je.pl/j4wi .:)))

neutral  M.A.B.: No właśnie - jest 0 i nie chce być inaczej... http://tiny.pl/l46s
26 mins
  -> "Pętla iteracyjna jest... Cechą charakterystyczną jest to, iż posiada ona licznik wykonań (iteracji)..." http://je.pl/p99e I pytanie z logiki formalnej: Czy jeśli pętla iter. posiada licznik, to jest on licznikiem pętli iter.?:)) -> http://je.pl/it8s !!!

neutral  szymonk: W porządku - jedno jest (to odmienione) :). Z kolei "licznik pętli iteracyjnej" nie przekonuje mnie, gdyż to tłumaczenie nie mówi nic o rejestrze, a chyba jest to dosyć ważne. || odpowiedź dokleiłem do wyjaśnienia mojej frazy
2 hrs
  -> Jedno? Chcesz powiedzieć, że rejestr wewnętrzny/kontrolny liczby iteracji nie jest rejestrem (liczby) iteracji? A licznik jest w tym przypadku synonimem rejestru: http://je.pl/5amq , http://je.pl/ste1 .

neutral  Jerzy Matwiejczuk: Byłbym (z ostrożności) za rejestrem iteracji (choć w praktyce programistycznej używa się licznika iteracji), ale głównym (prime), a nie pierwotnym (primary).
14 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
główny rejestr licznikowy


Explanation:
http://tinyurl.com/2vusxw
http://tinyurl.com/3ae5fc

iteracje to kolejne przejścia pętli
licznikowy - chodzi o liczniki pętli, fachowcy będą wiedzieć o co chodzi

Swoją drogą "prime iteration register" jako takie też nie jest zbyt popularne w google...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-20 21:53:04 GMT)
--------------------------------------------------

Z http://tinyurl.com/2b26zk i http://tinyurl.com/yqr7dh:
"podanie liczby iteracji, jakie maja zostać wykonane dokonuje się poprzez zapis do jego rejestru wewnętrznego/kontrolnego"
Z tego wynika, że nie jest to licznik pętli (czyli zmienna/rejestr/obszar pamięci, przechowujacy informację informację o ilości wykonanych do tej pory powtórzeń pętli), a ilość iteracji, jaka powinna się wykonać.

Poza tym, nie odważyłbym się stwierdzić, że licznik jest synonimem rejestru. Jakby nie patrzeć są to dwa różne pojęcia i nie utożsamiałbym ich nawet w tym przypadku. Moim zdaniem fakt, że X służy jako Y nie uprawnia nas do stwierdzenia, że X i Y to synonimy.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-02-20 23:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Może zbiorę swoje argumenty, bo zrobił się bałagan:
1. licznik pętli iteracyjnej - brakuje mi określenia "rejestr"
2. rejestr iteracji - nie jest złe, ale brak trafień w google (próbowałem też odmieniać)
3. rejestr wewnętrzny/kontrolny - z tego co rozumiem, rej. wewnętrzny/kontrolny nie jest licznikiem pętli (poprzedni dopisek)
4. rejestr licznikowy - może nie jest idealne, ale wydaje mi się być najlepsze gdyż ma trochę więcej trafień w google :). Dowód poprawności:
---1. przyjmujemy, że "iteration register" to licznik pętli (tu zgadzam się z Polangmar)
---2. przyjmujemy, że "rejestr licznikowy" to "counter register"
---3. z http://pl.wikipedia.org/wiki/Asembler_x86 wiemy, że rejestrem licznikowym jest ECX
---4. na podstawie http://tinyurl.com/3ym4tx wiążemy ECX z licznikiem pętli, w ten sposób dochodząc do "iteration register" :)))

szymonk
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: To jest "main counter register" http://je.pl/fdem - nie widać w nim iteracji: http://je.pl/vdti . A fachowcy tym bardziej będą wiedzieć o co chodzi, gdy tłumaczenie będzie wiernie oddawać oryginał, a nie w pewnym przybliżeniu.:) || Jakie 0? Wyżej masz 3.
15 mins
  -> może i tak, ale "rejestr iteracji" ma 0 trafień, a chyba jest (byłby ;) ) tym samym co rejestr licznikowy || ale nie występuje w nich fraza "rejestr iteracji". "licznika pętli iter." też w google nie ma