KudoZ home » English to Polish » Computers (general)

portable document format pdf

Polish translation: przenośny format dokumentu PDF


09:12 Jan 18, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computing
English term or phrase: portable document format pdf
Reports can be viewed in:
HTML – interactive screen version
PDF – portable document format

czy może być "Format dokumentu przenośnego"?
Wojciech Wołoszyk
Poland
Polish translation:przenośny format dokumentu PDF
Explanation:
to nie dokument jest przenośny, tylko format PDF. Format przenośny pomiędzy różnymi platformami sprzętowymi i programowymi. Sam PDF to właśnie akronim od Portable Document Format.

Ale oczywiście najczęściej się to pomija i mówi o formacie PDF
Selected response from:

leff
Grading comment
dzięki :)

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2format PDF
PAS
4 +2przenośny format dokumentu PDF
leff
4format dokumentu przenośnego.
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
format dokumentu przenośnego.


Explanation:
B

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: nie kojarzę, żeby to ktokolwiek tłumaczył
2 mins
  -> tak, PASie i wiesz, że często pytam "a musisz to tłumaczyć"? Ale najwyraźniej Asker ma takie zapotrzebowanie. Gdyby to pytał Jasiu, który nie jest czlonkiem proz, to dalabym mu tę sama odpowiedź jak Ty. Asker wygląda solidnie i wie czego potrzebuje :-)))

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
format PDF


Explanation:
nie może być.

to jest format dokumentów tworzonych przez program Adobe Acrobat i odczytywanych przez program Adobe Reader.

Po prostu: raporty można wyświetlać w formacie HTML lub w formacie PDF


PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kingusia: w życiu nie słyszałąm o 'formacie dokumentu przenośnego', a o formacie pdf często
6 mins

agree  TomaszD: Bezwzględnie format pdf, bo inaczej mało kto zrozumie. Tłumaczenie ma sens tylko przy opisie programu Adobe i używanych w nim formatów plików
49 mins

neutral  medyk: co innego tłumaczenie tekstu, co innego "jak się mówi" albo "jak się słyszało" - moja uwaga "neutral" jest polemik± z powyższymi niesłusznymi uwagami "agree", a poparcia udzielam leffowi
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przenośny format dokumentu PDF


Explanation:
to nie dokument jest przenośny, tylko format PDF. Format przenośny pomiędzy różnymi platformami sprzętowymi i programowymi. Sam PDF to właśnie akronim od Portable Document Format.

Ale oczywiście najczęściej się to pomija i mówi o formacie PDF

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Grading comment
dzięki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  medyk: nic dodać, nic uj±ć
20 mins

agree  Andrzej Lejman: j.w.
46 mins