KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

design brief

Polish translation: wytyczne


06:28 Feb 17, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: design brief
dokument opisujący założenia projektowe (ogólnie instalacje, wykończenie wnętrz itp)
Piotr Wargan
Poland
Polish translation:wytyczne
Explanation:
Przyjmując nastepująca definicję design brief:
A document setting out the appropriate criteria for the design of development on a particular site. This may include indications relating to density, layout built form, materials and style. It may be prepared in association with a development brief.
archive.tewkesbury.gov.uk/council/plans/_revised/tblp_glossary.h

to własnie wytyczne, w wielu kombinacjach: wytyczne do projektu, wytyczne projektowe, wytyczne architektoniczne,
w większej skali wytyczne urbanistyczno-architektoniczne.

zob. np.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="wytyczne urbanistyczno-...

Przełom PEC CZEKA również na dotyczące wyglądu zewnętrznego budynku wytyczne architektoniczne ze strony gminy. - Chcemy, aby nasz obiekt ładnie wkomponował się W ...
www.przelom.pl/new_www/?s_id=4546&t=gazeta

2. Podstawy i regulacje prawne Wytyczne architektoniczne Americans with Disabilities Act Accessibility Guidelines (ADAAG) uchwalone w 1991 roku przez Zarząd ds. ...
www.niepelnosprawni.info/ledge/x/11527

[PDF] MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH W WARSZAWIE MIĘDZYNARODOWY KONKURS ...Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
c) Wstępne wytyczne architektoniczne. Obszar opracowania jest zaznaczony na planie sytuacyjnym w skali 1:500 (Załącznik. 3). Działka w obszarze opracowania ...
www.jewishmuseum.org.pl/auths/ 60/files/MHZP_Regulamin_Konkursu_wer00.pdf


OFERTA INWESTYCYJNA - Podbeskidzie.biz | Regionalny Portal Biznesowy... planu ZAGOSPODAROWANIA TERENU w formie koncepcji funkcjonalno - przestrzennej obejmującej podstawową dyspozycję TERENU i wytyczne architektoniczne, ...
www.podbeskidzie.biz/ index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=75&limit=1&l...

ferta sług 2006Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
Opracowany zbiór wymagań stanowi wytyczne do projektu architektoniczno-budowlanego,. według których realizowana jest dokumentacja budowlana. ...
www.akustyka.pl/down.php?plik=fc_uslugi.pdf




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-17 08:20:28 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli zasadniczo wytyczne są "zadane" przez klienta, dewelopera, warunki konkursu itp. Natomiast "założenia " zazwyczaj pisze autor projektu, czyli architekt, i przedstawia w nich swoja koncepcję. W praktyce jednak często uzywa sie słowa "założenia" zamiast "wytyczne"
Selected response from:

Barbara Gadomska
Grading comment
wszyscy mają zapewne rację, ale ni da się podzielić pktów - a skorzystałem z wytycznych (do projektowania)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wytyczne
Barbara Gadomska
3 +1założenia i cele projektuMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
założenia i cele projektu


Explanation:
IMHO ten termin jest dość popularny
w marketingu praktycznie przyjęło się mówić na to 'brief', jak np. tu:
Prace nad strategią reklamową zaczynamy od sprecyzowania wspólnie z klientem założeń i celów kampanii reklamowej (Brief reklamowy). Analizujemy: ...
www.studio2m.wroclaw.pl/onas.html

ale google wskazuje, że 'założenia i cele projektu' podają kontekst bardziej inżynieryjny

słownikowo można powiedzieć 'wytyczne', ale to chyba nie brzmi zbyt dobrze

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Trzewikowski: moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z "celami projektu". Jak najbardziej - "założenia projektu" s± słuszne!
48 mins
  -> dzięki

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wytyczne


Explanation:
Przyjmując nastepująca definicję design brief:
A document setting out the appropriate criteria for the design of development on a particular site. This may include indications relating to density, layout built form, materials and style. It may be prepared in association with a development brief.
archive.tewkesbury.gov.uk/council/plans/_revised/tblp_glossary.h

to własnie wytyczne, w wielu kombinacjach: wytyczne do projektu, wytyczne projektowe, wytyczne architektoniczne,
w większej skali wytyczne urbanistyczno-architektoniczne.

zob. np.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="wytyczne urbanistyczno-...

Przełom PEC CZEKA również na dotyczące wyglądu zewnętrznego budynku wytyczne architektoniczne ze strony gminy. - Chcemy, aby nasz obiekt ładnie wkomponował się W ...
www.przelom.pl/new_www/?s_id=4546&t=gazeta

2. Podstawy i regulacje prawne Wytyczne architektoniczne Americans with Disabilities Act Accessibility Guidelines (ADAAG) uchwalone w 1991 roku przez Zarząd ds. ...
www.niepelnosprawni.info/ledge/x/11527

[PDF] MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH W WARSZAWIE MIĘDZYNARODOWY KONKURS ...Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
c) Wstępne wytyczne architektoniczne. Obszar opracowania jest zaznaczony na planie sytuacyjnym w skali 1:500 (Załącznik. 3). Działka w obszarze opracowania ...
www.jewishmuseum.org.pl/auths/ 60/files/MHZP_Regulamin_Konkursu_wer00.pdf


OFERTA INWESTYCYJNA - Podbeskidzie.biz | Regionalny Portal Biznesowy... planu ZAGOSPODAROWANIA TERENU w formie koncepcji funkcjonalno - przestrzennej obejmującej podstawową dyspozycję TERENU i wytyczne architektoniczne, ...
www.podbeskidzie.biz/ index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=75&limit=1&l...

ferta sług 2006Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
Opracowany zbiór wymagań stanowi wytyczne do projektu architektoniczno-budowlanego,. według których realizowana jest dokumentacja budowlana. ...
www.akustyka.pl/down.php?plik=fc_uslugi.pdf




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-17 08:20:28 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli zasadniczo wytyczne są "zadane" przez klienta, dewelopera, warunki konkursu itp. Natomiast "założenia " zazwyczaj pisze autor projektu, czyli architekt, i przedstawia w nich swoja koncepcję. W praktyce jednak często uzywa sie słowa "założenia" zamiast "wytyczne"

Barbara Gadomska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
wszyscy mają zapewne rację, ale ni da się podzielić pktów - a skorzystałem z wytycznych (do projektowania)