KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

interocked guards

Polish translation: osłony blokowane


20:48 Feb 21, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: interocked guards
type of safety device
Savoshka
Polish translation:osłony blokowane
Explanation:
wzajemnie (interlocked)
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2osłony blokowaneA.G.
5osłony połączone z blokadami sterowania/napędu
Andrzej Mierzejewski
4urządzenia blokujące z ryglowaniem
Michał Wiśniewski


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
osłony blokowane


Explanation:
wzajemnie (interlocked)

A.G.
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 471
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: interlock uzywa sie do blokowania elektrycznego
6 hrs

agree  robwoj: elektrycznie czy w inny sposób, ale nie ręcznie (np. kłódką)
11 hrs

neutral  Andrzej Mierzejewski: co oznaczają "osłony WZAJEMNIE blokowane?"
11 hrs
  -> interlocking polega na tym, że blokady sa powiązane (logicznie, elektrycznie) see: interlocking, glossary

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urządzenia blokujące z ryglowaniem


Explanation:
tak wywnioskowałem z lektury tych dwóch dokumentów:

http://www.safetyline.wa.gov.au/institute/level2/course23/le...

http://www.ciop.waw.pl/6906

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
osłony połączone z blokadami sterowania/napędu


Explanation:
chodzi o to, żeby:
1. nie było możliwości uruchomienia maszyny, gdy nie wszystkie osłony zostały nałożone/założone/zainstalowane,
2. maszyna natychmiast się zatrzymała, gdyby jedna z osłon została zdjęta/otwarta w czasie pracy.

To wynika z tektu CIOP - link w odpowiedzi Michala.

ponadto:
An interlock is any device fitted to a guard, which causes the machine to stop if the guard is removed. Electrical interlocks can operate to remove the power from the motor if the guard is removed.
http://www.safetyline.wa.gov.au/institute/level2/course23/le...

Each x-ray unit must have a safety device which prevents the entry of any portion of an individual’s body into the primary x-ray beam path, or which causes the beam to be shut off upon entry into its path. This may also be known as an interlock.
http://www.colorado.edu/EHandS/hpl/RADHandbook/X-ray.html

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-02-22 10:34:04 GMT)
--------------------------------------------------

Mówiąc w skrócie: zdjęcie osłony powoduje zmianę stanu przełącznika zainstalowanego przy tej osłonie. W efekcie następuje wysłanie sygnału STOP do układu sterowania albo odcięcie zasilania silników.

Do AG: zwrot "osłony wzajemnie blokowane" = jedna osłona blokuje inną osłonę i jest przez nią blokowana. Nie o to chodzi.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: Prosiłbym, by nie narzucac mi własnej interpretacji tego, co napisałem///Neutral nie ma tu żadnego odnies. do merytor. treści podp. Ma do jej formy.
45 mins
  -> Nic nie poradzę, że tak rozumiem twoją odpowiedź. I czy to jest jedyny powód dla neutrala?